Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Aktuality  »  V časopisu Adiktologie vyšla recenze na knihu

V časopisu Adiktologie vyšla recenze na knihu

23. 10. 2013

Knižní recenze pro časopis Adiktologie, autor: Jiří Libra

...

Kniha je v našich poměrech neobvyklá – stejně jako je výjimečná a neobvyklá profesionální cesta autora. Autor svá tvrzení argumentuje a propojuje. Text je často psán v osobním tónu, se zaujetím a humorem (a nikoliv pouze čistým humorem bez vtipu), pak zajiskří brilantní kazuistikou, přeladí na pasáž přesného popisu vědeckého experimentu. Jsou nabízeny příklady, paralely, souvislosti, korespondence – autor si hraje spolu se čtenářem, ale nepohrává si s ním. Timing je někdy rychlý. S množstvím vtipů může mít některý čtenář potíž, mně připadaly téměř všechny dobré. Zde každý podle svého vkusu.

Považuji knihu za ten šťastný případ, kdy se učíte a bavíte současně. Ovšem nenechme se mýlit, nejde o festival textů, který můžete otevřít kdekoliv. Jde především o zajímavou cestu, ve které nás autor jako průvodce vede uváženou trasou na mapě svého poznání sebe a druhých. Opírá se na ní o autority, které prokázaly a prokazují trvalou životnost v různých oblastech a řemeslech obohacení světa. Myslí i na to, abychom si po čase soustředění odpočinuli. Nabízí nám i nahlédnutí na sebe, „průměrného hříšníka“.

Knihu vítám jako povzbuzující zprávu o tom, že lékaři s hlubokým odborným záběrem dokáží spojovat vědu s uměním, dokáží tak komunikovat a psát, udrží si radost z poznání i po dlouholeté praxi. Dále v knize vítám užitečný učební text, který uložím sobě i svým studentům.

Celou recenzi najdete http://www.ivysehrad.cz/recenze/jak-t-a-vyhnout-se-syndromu-vyhoen-adiktologie/

Podzim / zima 2018

Podzim / zima 2018