| Internet Media Monitoring - NEWTON Media, a.s. http://www.newtonmedia.cz |
| „Výživou proti rakovině“ |
Nakladatelství Vyšehrad přineslo na knižní trh překlad publikace renomovaných onkologů, působících v kanadském Québecu Richarda Béliveaua a Denise Gingrase, kteří dlouhodobě zkoumali vliv výživy na vznik zhoubných onemocnění, zejména pak účinek některých potravin na zpomalení nebo zastavení postupu nemoci. V průběhu let nesčetné studie (základní, klinické i epidemiologické) prokázaly, že zvýšená konzumace produktů rostlinného původu, především ovoce a zeleniny, hraje klíčovou roli v rámci snižování rizika rakoviny.
A navíc jsou mnohé potraviny schopné ničit už v zárodku různé mikronádory, které se v tělech nás všech vyvíjejí v průběhu života a mohly by způsobit vznik rakoviny. Některé potraviny skutečně obsahují vysoké množství fytochemických látek, které patrně hrají zásadní roli v této chemické prevenci. Poslední výzkumy uvádějí, že velké množství protirakovinných látek se nachází nejen v zelenině a ovoci, ale i v jiných potravinách, například v zeleném čaji, v kurkumě či čokoládě. Běžná denní strava, v níž nechybí zelenina, ovoce a nápoje, jako je zelený čaj a červené víno, je už schopna organismu dodat terapeutickou dávku fytochemických protirakovinných látek.
Odbornou revizi překladu textu provedl prof. MUDr. Jan Žaloudík, CSc., děkan Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně a uznávaný odborník na léčbu onkologických onemocnění.
















STAŇ SE FANOUŠKEM FACEBOOKU - VYŠEHRAD nakladatelství