Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Antonín Dvořák  »  Antonín Dvořák - Liberecký deník, Jablonecký deník, 22.2.2013

Antonín Dvořák - Liberecký deník, Jablonecký deník, 22.2.2013

Nové knihy u Fryče? Zbraně, design, Dvořák i Informatika

Ve spolupráci s libereckým Knihkupectvím a antikvariátem J. Fryče vám přinášíme knižní novinky na tento týden

Patrick Chauvel Apač, který chtěl být orlem Fotograf Patrick Chauvel, vypráví o pozoruhodném přátelství s Apačem Sky Eyes, stopařem speciálních amerických jednotek tzv. LURPS. Obrovský voják, z poloviny Indián, z poloviny Skot, s nebesky modrýma očima se stal pro osmnáctiletého válečného reportéra z Francie doslova přízrakem, který se zjevovala opět mizel,jak se mu zachtělo. Příběh jejich neobyčejného přátelství pokračuje v pařížské džungli, ve které byl, jak se později ukázalo, Apač zranitelnější než v té vietnamské.“Jednou o mně napíšeš knihu,“ řekl voják fotografovi, a tak se i po 35 letech stalo.

Tana Frenchová Ztracený přístav Román, ve kterém autorka dokládá mistrovství psychologické detektivky. V nedostavěném, z části obydleném městečku za Dublinem dojde k vraždě dvou dětí a jejich otce. Matka je převezena na intenzivní péči a bojuje o život. Případu se ujímá Dělovka Kennedy, vyšetřovatelské eso oddělení vražd. Zprvu se spolu se svým mladším parťákem Richiem domnívají, že případ je jasný: Pat Spain se stal obětí hospodářské krize, takže zabil svoje děti,pokusil se zabít i svou ženu Jenny a nakonec spáchal sebevraždu. Je tu však až příliš mnoho nevysvětlitelných okolností a stopy vedou dvěma směry zároveň. Jiří Pelcl – Design: od myšlenky k realizaci Publikace představuje práci designérů, způsob jejich myšlení a proces navrhování od samotných zadání projektu až po finální realizace. Kompozice a složení kapitol umožní objasnit a přiblížit proces a metody designérské práce na příkladech konkrétních výrobků. Na design z druhé strany se podíváme očima polských, maďarských, slovenských a českých praktikujících designérů v daných oborech. Každá z devíti kapitol představuje proces navrhování a realizace několika designérských projektů pomocí analýzy z hlediska designu, použitého materiálu a technologie výroby.

Klaus Döge – Antonín Dvořák – Život – dílo – dokumenty Kniha německého muzikologa Klause Dögeho Antonín Dvořák, která se v Německu dočkala už dvou vydání, přináší aktuální výsledky celosvětového bádání o Dvořákově životě, komentáře k jeho tvorbě s četnými notovými příklady, Dvořákova interview pro anglický a rakouský tisk, ukázky korespondence, jakož i několik autorových esejů týkajících se Dvořákovy skladatelské metody a přijímání jeho díla v německé oblasti. Antonína Dvořáka Češi nedávno v historickém pohledu zařadili mezi deset největších osobností svého národa. Je nejhranějším českým skladatelem na světě.

J. Glenn Brookshear Informatika Jste studenti informatiky nebo se o informatiku zajímáte? V této v zahraničí několika vydáními prověřené knize s názvem Informatika od J. Glenn Brooksheara získáte nejen celkový přehled o oboru informatika, ale pochopíte i vzájemné souvislosti mezi jednotlivými jeho disciplínami. Autor kladl důraz také na to, aby probíraná látka zůstala přístupná i pro studenty netechnických oborů. Výklad této učebnice vychází z principu od konkrétního k abstraktnímu.

Text vznikl na základě mnoha let praktické výuky a díky tomu je plný pedagogických prvků.

Skrylev Igor: Encyklopedie nožů – Úplná encyklopedie zbraní a výstroje Praktická encyklopedie Igora Skryleva přibližuje, jaký nástroj či zbraň si zvolit, jak si ji svépomocí vyrobit a následně ji správně používat. Popisuje veškeré spektrum modelů a typů chladných a úderně drtících zbraní, vhodných pro naše podmínky. Zvláštní pozornost autor věnuje výběru zbraní pro použití v konkrétních situacích, přičemž podrobně probírá všechna kritéria, která je nutno zvážit při výběru nože, aby v kritickém okamžiku neselhal.

Region| Severní Čechy

Publikováno| Liberecký deník; Kultura regionu; 07

Publikováno| Jablonecký deník; Kultura regionu; 07