Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Antonio Vivaldi  »  Antonio Vivaldi - Český rohlas, České Budějovice

Antonio Vivaldi - Český rohlas, České Budějovice

Čtyřikrát doplněné vydání monografie britského muzikologa a hudebního skladatele M. Talbota představuje čtenářům život a dílo velkého Benátčana AntoniVivaldiho. Autor je uznávaným odborníkem na italskou barokní hudbu a do roku 2003 působil jako profesor hudební vědy na univerzitě v Liverpoolu. Věnuje pozornost i zapomenutým skladatelům a jeho disertace o instrumentální hudbě Tomasa Albinoniho spolu s knihou o Vivaldim je považována za klasiku hudební literatury. Kromě své vědecké práce Talbot sám komponuje a je členem společnosti novobarokních skladatelů Vox Saeculorum. Za své dílo získal mnohá čestná ocenění. V minulosti byl Vivaldi považován především za geniálního houslistu a skladatele koncertů (připomeňme jen jeho Čtvero ročních dob). Dnes už víme, že tento Benátčan zvaný Zrzavý páter, který ze zdravotních důvodů bohoslužbu zhusta opomíjel, byl činný v  mnoha oblastech; komponoval hudbu vokální a instrumentální, církevní i světskou. O jeho díle bychom však věděli pramálo nebýt téměř náhodných odhalení v pozdějších letech, kdy došlo k překvapivým objevům svědčícím o mnohem všestrannějším skladateli pozdního baroka. Talbotova klasická monografie přiblíží čtenáři Benátky 16. a 17. století, Vivaldiho léta na cestách, jeho hudební styl, vokální a instrumentální hudbu, kantáty, opery i církevní skladby. Čtyři obsažné přílohy mapují chronologii Vivaldiho života, uvádějí katalog jeho díla, stručné medailony jeho hudebních současníků a bibliografii. To vše provázejí dobové ilustrace a příklady Vivaldiho notového záznamu. Talbotova kniha v překladu Kateřiny Novotné je svou kompozicí i stylem prvotřídním úvodem do problematiky Vivaldiho tvorby. Vděčíme za to nakladatelství Vyšehrad, jež tímto počinem v roce 80. výročí svého trvání potvrdilo svou ediční zdatnost.

Autor: Karla Ladwigová

Zpět na knížku "Antonio Vivaldi".

15%