Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Případ masopustních maškar / Audiokniha  »  CD Případ masopustních maškar - Text na zadní straně

CD Případ masopustních maškar - Text na zadní straně

PhDr. VLASTIMIL VONDRUŠKA, CSc. (* 9. května 1955, Kladno) je český spisovatel, historik a publicista,
autor řady historických, především detektivních románů. Působil v Československé akademii věd, v Národním muzeu v Praze, jako podnikatel se řadu let zabýval výrobou kopií historického skla (založil sklárnu Královská huť v Doksech). V posledních letech se věnuje výhradně literatuře a historii spolu se svou ženou Alenou, která je rovněž spisovatelkou.
Dosud napsal více než padesát vědeckých studií a článků o dějinách hmotné kultury, mnoho knih vědeckých a populárně naučných, více než třicet historických románů pro dospělé (některé z nich pod pseudonymem Jan Alenský) a několik knih pro mládež. Přízeň čtenářů si získal především historickými detektivkami z doby vlády Přemysla Otakara II., ve kterých je věrně vykreslen život společnosti, mentalita lidí a atmosféra středověku vůbec. Hlavní postavou příběhů je vzdělaný, čestný rytíř a královský prokurátor Oldřich z Chlumu, který jako správce hradu Bezděz má také pravomoc vyšetřovat a trestat hrdelní zločiny. Dalším detektivním hrdinou je písař královské komory Jiřím Adam z Dobronína, jehož příběhy se odehrávají v polovině 16. století.
Za svou práci obdržel Vlastimil Vondruška roku 1987 Cenu literárního fondu, roku 2005 od Mezinárodního sdružení pro dětskou knihu Zlatou stuhu IBBY v kategorii Literatura faktu a populárně naučná literatura pro mládež a v letech 2006 až 2011 celkem šest Cen čtenářů nakladatelství MOBA.

VLADISLAV BENEŠ (* 1956)
Od dětství působil v dabingu, uplatnil se také jako dětský herec na několika divadelních scénách
(Národní divadlo, Divadlo E. F. Buriana). Po gymnáziu vystudoval herectví na DAMU, poté strávil dva roky v Divadle J. Průchy v Kladně, od roku 1982 je členem činohry Národního divadla v Praze. V divadle ztvárnil řadu postav v klasickém (Romeo a Julie, Sen noci svatojánské, Višňový sad) i moderním repertoáru (Obsluhoval jsem anglického krále, Věc Makropulos atd.) Ještě jako gymnazista se objevil před filmovou kamerou, například ve snímku Poslední
ples na rožnovské plovárně (1974). Filmografie Vladislava Beneše je nejpočetnější z přelomu 70. a 80. let, kdy si zahrál sebevědomé a temperamentní mladíky v několika filmech, inscenacích a seriálech. Za zmínku stojí jeho účast v mezinárodně oceněném televizním filmu Chvíle pro píseň trubky (1979) nebo později ve dvoudílné televizní hře Nevěsta (1985) a Tchyně (1986). Kromě hraní v divadle se Vladislav Beneš věnuje také divadelní režii a působí jako pedagog na pražské konzervatoři. Významnou součástí jeho práce je dabing. Svůj hlas propůjčil například Richardu Gereovi nebo Pierci Brosnanovi, velké dabingové příležitosti mu přinášejí také zahraniční seriály (například Kriminálka Las Vegas,
nebo Můj přítel Monk).

Zpět na knížku "Případ masopustních maškar / Audiokniha ".

15%