Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Černá kniha globalizace  »  Černá kniha globalizace - Text na záložce

Černá kniha globalizace - Text na záložce

Den co den přinášejí noviny po celém světě zprávy o ilegálních imigrantech, zadržených zásilkách drog, pašovaných zbraních, praní špinavých peněz, obchodu s lidmi či padělaném zboží. Nezákonný obchod vzkvétá a spolu s ním rostou i zisky jeho provozovatelů – a jejich politický vliv. A zdá se, že vlády jak v chudých, tak v bohatých zemích svůj boj proti tomuto flexibilnímu, finančně zabezpečenému, politicky vlivnému a nepolapitelnému nepříteli, jakým jsou zločinecké sítě, prohrávají. Náboženské či politické nadšení může být hnací silou terorismu, ale ukazuje se, že prostý zisk není o nic menším hybatelem politických nepokojů a mezinárodní nestability a že sítě ilegálního obchodu vskrytu transformují globální politiku i hospodářství.

Strhující kniha Moisése Naíma je plna barvitých a často překvapivých dokladů těchto znepokojujících souvislostí. Zdůrazňuje přitom především provázanost různých typů ilegálních obchodů jak mezi sebou navzájem, tak s legální ekonomikou. Ukazuje též, jak tento nový typ nezákonného podnikání narušuje hospodářskou a politickou situaci celých zemí a odvětví a umožňuje teroristickým skupinám získat kontrolu nad určitým územím a infiltrovat samotné vládní struktury států. Autor odhaluje vnitřní fungování těchto podivuhodně efektivních nadnárodních sítí a analyzuje příčiny toho, proč je boj proti nim tak obtížný – a zároveň naléhavý. Rozkrytím struktur globálního zločinu dneška Naím jednoznačně dokládá jeho rozsah a všudypřítomnost v dnešním světě, ba každodenním životě. V závěru své knihy navrhuje možná řešení vzniklé situace a vyzývá často k zásadní proměně náhledu na danou problematiku a především nutné změně praktických opatření vlád, která zatím obecně prokázala jen malou účinnost.

Černá kniha globalizace vyšla v téměř dvaceti jazycích a list Washington Post ji zvolil za jednu z nejlepších odborných knih roku 2005.

Zpět na knížku "Černá kniha globalizace".

15%