Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Černá kniha globalizace  »  Černá kniha globalizace - Týdeník Rozhlas

Černá kniha globalizace - Týdeník Rozhlas

NAŠE TIPY Předchozí zpráva 10 / 13 Další zpráva
Týdeník Rozhlas | 12.8.2008 | rubrika: Kultura | strana: 18
*Život,který by vydal na mnohadílnou romá-novou ságu,v jedné útlé knížce - to je Zpo-věď Arnošta Lustiga. Sám autor si pochvaluje stručnost a sevřenost,s jakou tu dokázal vylíčit všechny své životní peripetie,tragické události,setkávání s přáteli i okamžiky radostné (knížka je zhutnělým výtahem mnohahodinového vyprávění zaznamenaného a před časem vydaného na CD). Není tu ani slůvko navíc,kniha se přitom čte jako detektivka či napínavý thriller,,jak kdo chce. A koho doposud nebavilo žít,toho to po přečtení Lustigovy Zpovědi nejspíšpřejde.
*Tomáš Pilát

*Vidíme svět správně?Politiku,ekonomiku, stát?Bývalý výkonný ředitel Světové banky Moisés Naímnás Černou knihou globalizace přesvědčuje,že dosavadní měřítka už neplatí. Snáší argumenty o nezákonném obchodování,které je hlavním hybatelem 21.století. Obchodníci jsou uhlazení moderní zločinci, kteří ovládají státy a v jistých zemích se už zmocnili „národních zájmů“. Třeba obchod s lidmi je mnohonásobně vyšší než v dobách otrokářství. A to je jen jedna z kapitol knihy, kterou vydal Vyšehrad a již je užitečné si přečíst.
*Petr Koudelka

*Dílo Jaroslava Foglara odsunul minulý režim sice do ústraní,ale literatura o autorovi i jeho knihách je poměrně značná. Završuje ji obsáhlý,bohatě vypravený sborník Fenomén Foglar,jehož editorem je Ivo Jiráseka vydavatelem Prázdninová škola Lipnice. Takřka padesátka autorů nahlíží na Foglara vskutku ze všech stran a představuje neuvěřitelnou sociální šíři a rozmanitost,která se k této osobnosti váže. Šíře i protikladnost pohledů na autora se odráží i v metodologii jednotlivých příspěvků,v nichž se články odborně zaměřené střídají se vzpomínkami.
*Ivan Němec

Zpět na knížku "Černá kniha globalizace".

15%