Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Církev / Průvodce českou historií  »  Církev - Klub knihomolů

Církev - Klub knihomolů

Do knih za skutečnou historií

ruine-1442096-7-m

Pojďte se dnes s námi toulat českými dějinami! Dostanete příležitost dozvědět se více o historii církve, československých legiích i legendárních hodinkách Prim.

Slyšeli jste již o edici Průvodce českou historií? Právě v té totiž vyšla kniha Církev, která mapuje církevní stav od vzniku českého státu až do moderní doby. Dozvíte se z ní také leccos o církevních stavbách, architektuře a předmětech z církevního prostředí. Kniha je určena zájemcům o historii, studentům i laické veřejnosti. Je publikací Aleny a a Vlastimila Vondruškových a vydalo ji nakladatelství Vyšehrad. Prolistujte si ukázku!

Církev

Autoři: Alena a Vlastimil Vondruškovi

Nakladatelství: Vyšehrad
Vazba: vázaná
Počet stran: 200

Edice Průvodce českou historií přináší výpravné encyklopedie, které se věnují církevnímu životu v našich zemích. Jednotlivé díly postihují na základě hmotných, písemných a ikonografických památek nejdůležitější fakta o vývoji společnosti. Třetí svazek této edice je věnován církevním stavbám, např. kostelům, kaplím, konventům, zvonicím, jejich interiérům, vybavení a předmětům z církevního prostředí. Jednotlivé pojmy jsou vysvětleny a doplněny barevnými fotografiemi. V knize najdeme i nejvýznamnější církevní stavby v regionech. Autorská dvojice opět nezklame své čtenáře se zájmem o historii, kteří mají rádi přehledné zpracování informací.

Zatímco církev v průběhu vrcholného středověku svůj vliv posilovala, světská moc slábla. Vznikaly národní státy, které hájily vlastní zájmy a odmítaly nadvládu císaře, současně sílily odstředivé tendence i v rámci římské říše v zemích, které spadaly pod přímou císařskou vládu. Papežství se stalo jedinou univerzální silou, která sjednocovala celé křesťanstvo. Otevřený zápas o nadvládu v Evropě zahájila církev ve druhé polovině 11. století (první etapou byl spektakulární boj mezi papežem Řehořem VII. a císařem Jindřichem IV.). Spor byl o vymezení reálných pravomocí
nad církevní hierarchií, které se v odborné literatuře nazývají investiturou. Velice schematicky šlo o to, kdo bude jmenovat biskupy a rozhodovat
o správě církevního majetku. Zatímco dříve měli tuto pravomoc světští vládci, nyní si ji pro sebe začal nárokovat papež. V dlouhém a dramatickém boji, který byl osou západoevropské politiky po dlouhá dvě staletí, církev nakonec zvítězila a prosadila svou autonomii. To v praxi znamenalo, že se stala nezávislou nadnárodní politickou silou.

Zpět na knížku "Církev / Průvodce českou historií".

15%
20%