Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Žena a muž v rodině  »  Žena a muž v rodině - Reflex

Žena a muž v rodině - Reflex

Pro dobro dětí: O nebezpečí pornografie i o poškozených rodinných vazbách

Jak ochránit děti před pornografií na internetu a Žena a muž v rodině   |   Foto:  Archív05.03.2015 08:00 - text: Kateřina Kadlecová

KNIŽNÍ ČTVRTEK  Kvůli dětské pornografii jsou zatýkáni němečtí politici, britské televizní hvězdy i američtí trenéři a běžná pornografie je asi tak dvě kliknutí daleko od prstů vašeho sedmiletého syna. Jak se tím vyrovnat a co dělat proti mocnému internetu a jeho špinavým koutům, přehledně vysvětluje knížka Mary Mullerové. Další rady ve věci výchovy dětí i dospělých pak poskytuje knižní rozhovor s dvojicí českých rodinných terapeutů.

Pavla Loucká, Ludmila Trapková, Vladislav Chvála: Žena a muž v rodině

Trpí vaše dcera atopickým exémem, syn astmatem a manželka zálety? A napadlo vás, že by to mohlo souviset? Nakladatelství Vyšehrad ve své ediční řadě Rozhovory vydalo knižní rozhovor bohemistky Pavly Loucké s jejími přáteli, dvěma rodinnými terapeuty, s klinickou psycholožkou a psychoterapeutkou Ludmilou Trapkovou a někdejším porodníkem a gynekologem Vladislavem Chválou. Ačkoli anotace na přebalu populárně naučné publikace s názvem Žena a muž v rodině klade velký důraz na otázky řeči (autorka je vystudovaná filoložka – bohemistka) a otevírá ji obsáhlá kapitola o rozdílu mezi mužským a ženským jazykem, pro mě byly nejzajímavější otázky výchovy dítěte, rozebírání možných příčin psychosomatických poruch včetně bulimie a anorexie a otázky týkající se sexuality mezi rodiči: třeba jak ji projevovat, aby se dítě vyvíjelo a vychovávalo správně. Konkrétní příklady z celoživotní terapeutické praxe (násobené dvěma) ukazují, proč rodina přestala fungovat jako zdravý organismus, proč jsou lidé nevěrní, jak si hledají partnery, jaké přínosy i zápory má emancipace i „nové otcovství“. Zřejmě věřící autoři nedoporučují adopci dítěte či rodičovství homosexuálním párům, s čímž můžeme nesouhlasit. Přesto by tu knihu, přesně jak napovídá její název, měli číst všichni muži, všechny ženy, každý, kdo má rodinu.

Zpět na knížku "Žena a muž v rodině".

15%
20%