Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Evropa 20. století  »  Evropa 20. století - Text na záložce

Evropa 20. století - Text na záložce

Profesor moderních evropských dějin na King´s College v Londýně Richard Vinen předkládá ve své knize Evropa dvacátého století  (A History in Fragments – Europe in the Twentieth Century) pohled na dobu ještě neuzavřenou, živou a  ovlivňující současnost. Zaobírá se  klíčovými událostmi Evropy nedávno skončeného věku, které zařazuje do širších světových souvislostí. V centru pozornosti se ocitají sociální dějiny  jako podloží „velkých“ událostí dějin politických: válečné konflikty, studená válka, pád komunismu tak doprovází výklad o proměnách rodiny, sexuální revoluci, vývoji měst i kultury.  Tím autor předkládá dobře známá a důkladně zpracovaná fakta tak, aby posloužila k uchopení a pochopení událostí minulého století v širších a hlubších souvislostech. Vždyť  za vší politikou a ideologiemi jsou další tlaky, které působí na životy jednotlivců i celých národů a jak vyplývá z Vinenovy práce, moderní věk 20. století jako by předznamenával  počátek nové civilizace. Civilizace, pro niž bude charakteristické, že všichni budou žít všude, hrozby válek budou neustálé a čím dál větší počet lidí bude nutně přebírat odpovědnost za jejich řešení. Profesor Vinen dokázal díky šíři svého záběru a otevřenosti napsat neobvykle čtivé dílo se smyslem pro detail, který mnohdy ve zkratce přiblíží určitou událost mnohem důrazněji a přesněji než mnohoslovný rozklad. Autor se rovněž důkladně zabývá zeměmi zasaženými komunismem a dokazuje, že tato témata zdaleka nejsou vyčerpána. Kniha profesora Vinena je zajímavá především neobvyklým uchopením tématu a dovede oslovit zájemce o historii a studenty stejně jako čtenáře hledající souvislosti a informace o době, která utvářela jejich životy.

Zpět na knížku "Evropa 20. století".

Jaro/léto 2018

Jaro/léto 2018