Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Georg Friedrich Händel  »  Georg Friedrich Händel - záložka

Georg Friedrich Händel - záložka

Georg Friedrich Händel (1685–1759) byl a zůstává jedním z největších géniů hudebních dějin, ač mnoho fascinujících aspektů jeho tvorby zastřela období, kdy bylo jeho dílo předmětem nekritického obdivu nebo mylných interpretací. Předkládaná kniha britského cembalisty, dirigenta a muzikologa Christophera Hogwooda čtenáře přivádí zpět k původnímu Händelovi díky unikátnímu propojení dobových dokumentů všeho druhu (citací z korespondence, a to jak Händelovy, tak jeho příznivců, dobových kritik a oslavných básní) s životopisnými postřehy i uvážlivým hodnocením Händelovy skladatelské práce. Výsledkem je velkolepý a čtivý portrét Händela jako člověka a vyčerpávající popis jeho kariéry na pozadí historických událostí první poloviny 18. století, zejména v Anglii. Zvláště významná je poslední kapitola knihy, která sleduje vývoj händelovské legendy od skladatelovy smrti do současnosti. Přínosem je i autorův nový doslov, napsaný speciálně pro české vydání, jenž uvádí nejnovější výsledky bádání a přináší přehled současných inscenací Händelových oper. Knihu doplňuje obsáhlá chronologická tabulka, sestavená händelovským badatelem Anthonym Hicksem, která zaznamenává nejdůležitější události ve skladatelově životě a hudební kariéře. Rozsáhlá obrazová příloha přináší téměř 100 ilustrací, z toho 10 barevných.

Český překlad jistě uvítají všichni zá­jemci o život a dílo jedné z nejvýznamnějších postav hudební historie, „jejíž pověst je neotřesitelně založena na jediné skladbě – Mesiáši.“

Zpět na knížku "Georg Friedrich Händel".

15%