Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Gustáv Husák  »  Gustáv Husák - Týden_21.12.2015

Gustáv Husák - Týden_21.12.2015

Zajímavé kulturní novinky

21.12.2015    Týden    str. 94    Kultura 2016

KNIHY

* Simon Mawer: Provazochodkyně Oceňovaný Brit Simon Mawer v novém románu navazuje na příběh anglické agentky Marian Sutrové z předchozí knihy Dívka, která spadla z nebe. Hrdinka se po druhé světové válce vrací do Anglie a pokouší se začít žít normální život. Na děsivou i vzrušující minulost – stejně jako na nešťastnou lásku – ale neumí zapomenout a znovu se nechá vlákat do temného světa špionáže a soukolí studené války. Vyjde 29. února. Kniha Zlín.

* Jean-Michel Guenassia: Nezmar Autor slavného Klubu nenapravitelných optimistů napsal román o mladém muži, který přežije i to, co by jiným srazilo vaz. Co nebo kdo ho chrání? Po návratu ze služby u námořnictva ho proto požádá jeden z nejbohatších mužů světa, aby odjel do Indie a vypátral tam jeho ztraceného syna. Vyjde 31. ledna. Argo.

* Michal Macháček: Gustáv Husák První ucelený životopis posledního komunistického prezidenta s podtitulem V zajetí moci vychází i z dosud nezpracovaných archivních materiálů. Historik Michal Macháček sleduje Husákův původ, dobu studií, vstup do komunistické strany, jeho působení za války i odsouzení v procesu se slovenskými „buržoazními nacionalisty“. Stranou nezůstává ani postupný návrat na mocenské výsluní během sedmdesátých let a jeho osobní život. Vyjde 28. ledna. Vyšehrad.

* Michel Faber: Kniha nových zvláštních věcí První velký román po bestselleru Kvítek karmínový a bílý rozprostřel autor žánrově někam mezi dobrodružný příběh, psychologickou literaturu a sci-fi. Misionář Peter se v novince vydává na vzdálenou planetu, aby místním obyvatelům přiblížil obsah bible – „knihy zvláštních nových věcí“. Jeho náboženské přesvědčení i láska k manželce Bee jsou tím ale podrobeny nelehké zkoušce. Vyjde 28. března. Kniha Zlín.

* Robert Galbraith: Ve službách zla Po Volání Kukačky a Hedvábníkovi dopřává J. K. Rowlingová (pod pseudonymem Robert Galbraith) svým příznivcům další díl bestsellerové krimisérie s charismatickým detektivem Cormoranem Strikem. Novinka nabízí do detailu propracovaný tajemný příběh s nečekanými zvraty i téma vztahu mezi mužem a ženou na rozcestí jejich profesních a soukromých životů. Vyjde 31. května. Plus.

Foto autor| Foto: 1 ČTK/DPA Henning Kaiser, 2–5 archiv, 6, 10 Profiemdia, 7 Aerofilms, 8 Radek Bajgar, 9 archiv ND

Foto popis| RIHANNA ZPÁTKY V PRAZE. Od sedmnácti let, kdy vydala své první album, jich prodala už přes padesát milionů, navrhla několik módních kolekcí i vůní a stala se ikonou. V červenci vystoupí po pěti letech opět v Česku.

Zpět na knížku "Gustáv Husák".