Jack Nicholson - Ústecký deník

Bouřlivák Nicholson. Jeho ženy i role

17.1.2015    Ústecký deník    str. 08    Kultura regionu

(dts)

Jaká byla jízda Nicholsona na autostrádě Hollywoodu, odhaluje novinka z Vyšehradu

KNIHA O HVĚZDĚ

Severní Čechy – Fakty nabitá kniha o velkém bouřlivákovi Hollywoodu od Marka Eliota (psal o Michaelu Douglasovi, Steve McQueenovi, Paulu Simonovi...) láká na nové zajímavosti ze života Jacka Nicholsona. Autor vychází z obšírného bádání i rozhovorů se zasvěcenými, kteří vynikajícího herce znají nejlíp. Dočteme se o jeho nelehkém dětství v New Jersey, kdy veškerá tíha starosti o rodinu ležela na bedrech matky. Hrozilo, že vypluje na povrch nepříjemné tajemství jeho pravého původu, o nevázaném nočním životě s Warrenem Beattym, o vášnivých vztazích se začínajícími herečkami, třeba Anjelikou Hustonovou a Larou Flynn Boyleovou: „Po padesátce se Jack choval ještě náruživěji. Rozpuk na něj přišel v Hollywoodu, a když byl mladší, ženy byly všude kolem, než se stal „Jackem Nicholsonem“. Teď však to vypadalo, jakoby chtěl dokázat, že na to dál má, že je pořád zvládne sexuálně uspokojit. Jestli to dokázal či jestli uspokojovaly ony jeho, na tom nezáleželo. Ženy už nebyly jen předmětem touhy, s jejich pomocí si potvrzoval vlastní schopnosti.“ Kniha též vypráví o jeho spolupráci se skvělými režiséry i kolegy, jako jsou Dennis Hopper, Stanley Kubrick, Roman Polanski, Meryl Streepová. Publikace poutavě mapuje pět desítek let trvající kariéru Jacka Nicholsona, která mu vynesla 12 nominací na Oscara (3 proměnil), 7 Zlatých glóbů i legendární role ve filmech Bezstarostná jízda, Cena za něžnost, Osvícení, Přelet nad kukaččím hnízdem... Široký prostor dostává i jeho neméně dobrodružný soukromý život. Život plný krásných žen, bujarých večírků, alkoholu a ovšem i drog.

Když se jeden fanoušek Nicholsona na letišti ptal, co z něj udělalo superstar, Jack se bez mrknutí oka usmál a řekl: „Nejsem superstar. Já jsem megastar.“

Foto popis|

Region| Severní Čechy