Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Jack Nicholson  »  Jack Nicholson - text záložky

Jack Nicholson - text záložky

Fakty nabitá kniha o velkém bouřlivákovi Hollywoodu z pera uznávaného autora Marka Eliota vnáší nové světlo do života Jacka Nicholsona na plátně i mimo ně.

Životní příběh amerického herce Jacka Nicholsona je sám o sobě natolik poutavý, že by se mohl stát námětem pro scénář. Dočteme se o jeho ne zrovna lehkém dětství v New Jersey, kdy veškerá tíha starostí o rodinu ležela na bedrech matky a hrozilo, že vypluje na povrch nepříjemné tajemství jeho pravého původu; o nevázaném nočním životě s Warrenem Beattym, plném bujarých večírků, alkoholu a drog; o vášnivých vztazích se začínajícími herečkami, například Michelle Phillipsovou, Anjelikou Hustonovou a Larou Flynn Boyleovou; a též o spolupráci s tak skvělými režiséry a kolegy, jako jsou Dennis Hopper, Stanley Kubrick, Roman Polanski či Meryl Streepová.

Publikace poutavým způsobem mapuje pět desítek let trvající kariéru Jacka Nicholsona, která mu mimo jiné vynesla dvanáct nominací na Oscara (tři proměnil), sedm Zlatých glóbů a nespočet legendárních rolí. Připomeňme mladého Nicholsona v Malých životních etudách, zranitelného a hledajícího vlastní identitu. Nebo hlavní roli McMurphyho v Přeletu nad kukaččím hnízdem, či skvělého Partanu v Čínské čtvrti, Mel­vina Udalla v Lepší už to nebude, jejž ztvárnil s nevšedním humorem a peprnou jízlivostí, či stárnoucího seladona v Lepší pozdě nežli později. S každou velkou rolí přináší Jack Nicholson něco nezapomenutelného a neopakovatelného a vůbec nevadí, že dávno není ani mladý, ani pohledný. Je ovšem velký herec a na tom se nic nezmění.

„Máme Jamese Cagneyho, Spencera Tracyho, Humphreyho Bogarta a Henryho Fondu. A kdo je další, když ne Jack Nicholson?“

Mike Nichols

„Marlon Brando mě silně ovlivnil. Teď si lidi, kteří to nezažili, těžko uvědomí, jaký vliv měl Brando na diváky. … Vždycky byl anděl strážný herců.“

Jack Nicholson

„Je náš Bogart. Ztělesňuje celé toto období filmové historie tak,
jak Bogart ztělesňoval čtyřicátá a padesátá léta.“

Henry Jaglom

„Když jsem začínal, po LA se poflakovalo pětadvacet lidí v červených sakách a vypadali přesně jako James Dean. On byl velice výstřední a dost dobře se dal napodobit – což bylo naprosté nepochopení.“

Jack Nicholson

„Má velkou úctu k ženám a řekl bych, že patří k lidem, kteří jsou pro rovná práva žen.“

Bruce Dern

„Jaké by to asi bylo vyspat se s Britney Spearsovou? Odpověď zní: Velkolepé. Měnící život!“

Jack Nicholson

Úspěšný americký autor Marc Eliot má za sebou řadu knih o předních osobnostech filmového světa. Mezi zvláště oblíbené patří životopisy Clinta Eastwooda, Caryho Granta a Jimmyho Stewarta. Kniha o Waltu Disneym, za niž dostal cenu, se považuje za nejlepší knihu tohoto druhu o šedesátých létech 20. století. Autor spolupracuje i s Penthouse, L. A. Weekly California Magazine, pro něž píše články o médiích a pop kultuře.

Zpět na knížku "Jack Nicholson".

15%
20%