Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Leonard Cohen  »  Leonard Cohen - http://www.iluxurylife.cz

29. Pro 2014
KNIŽNÍ TIP Z NAKLADATELSTVÍ VYŠEHRAD: LIEL LIEBOVITZ - LEONARD COHEN

V době vánočních svátků máme konečně čas se na chvíli zastavit a udělat si čas a sebe a svou rodinu. Zaslouženě odpočíváme. A právě v této době saháme po nějakém zajímavém čtení. Máme pro vás tip na jednu výjimečnou knihu o výjimečném umělci, která by rozhodně neměla chybět ve vaší knihovničce.

Je to kniha o muži, jenž se inspiroval židovskou prorockou tradicí a zenbuddhismem, Leonardu Cohenovi.

• KNIŽNÍ TIP Z NAKLADATELSTVÍ VYŠEHRAD: LIEL LIEBOVITZ - LEONARD COHEN

V úvodu knihy v originále nazvané podle jedné z Cohenových nejslavnějšíc písní “A Broken Hallelujah”, autor knihy - Liel Leibovitz upozorňuje na skutečnost, že se nejedná o klasický životopis, ale spíše o filozofické zamyšlení nad Cohenovým dílem.

Základní etapy Cohenova života v knize samozřejmě naleznete. Přečtete si zde o jeho židovských kořenech a jeho mládí stráveném v kanadském Montrealu, studiu na katedře anglistiky montrealské McGilloy univerzity, a také i o jeho slibné rozvíjející se kariéře básníka či úniku na řecký ostrov Hydra, kde se věnoval psaní románů. Nechybí zde ani záznamy o jeho počátcích písničkáře, osobní vzlety a pády, stažení se do ústraní zenbuddhistického kláštera v Mount Baldy i jeho triumfální návrat na turné, kde jste si mohli vychutnat jeho “Suzanne”, “So Long, Marianne”, “Hallelujah” a další známé písně.

V knize naleznete velké množství informací o Cohenových hudebních souputnících počínaje Beatles, hlavně tedy ale o hudební scéně 60 let minulého století, kdy hudbě vládli Jim Morrison, Janis Joplin nebo Jimi Hendrix. Všechny 3 osobnosti se dožily pouhých 27 let. Pouze Cohen stoupal jako hvězda vzhůru a na absolutní vrchol se dostala v době, když se blížil k osmdesátce.

Leil Leibovitz ve své knize pátrá právě po oné Cohenově nadčasovosti, hluboké pravdivosti, s níž hudebník, spisovatel, filozof a básník Leonard Cohen nejširšímu publiku má stále co říci. Kdo ví, je to snad dáno tím, že zůstal věrný prorockému vnímání světa, jež pro miliony lidí na světě vnímáno jako hluboce pravdivé? Nebo je to jeho ohromným charismatem, které dokázalo již v roce 1970 zkrotit zdivočelý stotisícový dav na hudebním festivalu na ostrově Wight? Odpovědi na otázky si můžete vytvořit sami anebo se také podívejte do této brilantně napsané knihy od autora, jenž píše také pro magazín Tablet a působí v New York Univerzity.

Kniha má 216 stran a koupit si ji můžete za 328 Kč.

Zpět na knížku "Leonard Cohen".

15%