Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Literární památky epochy velkomoravské  »  Literární památky - Klub knihomolů

Literární památky - Klub knihomolů

České dějiny, jejich osobnosti i nejstarší literární památky

book

Dnešními tipy bychom chtěli potěšit všechny, kterým není lhostejná historie našeho národa.  Přeneste se s námi o několik staletí zpět!

Jako první vám představíme knihu Literární památky epochy velkomoravské. Významný slavista Josef Vašica tuto knihu napsal pro všechny, které zajímají základní dokumenty české literatury právě z doby soluňských bratrů Cyrila a Metoděje. Dílo vyšlo poprvé již v roce 1966, ale nakladatelství Vyšehrad jej novým vydáním vzkřísilo ku příležitosti 80. výročí svého založení. Neváhejte a přečtěte si ukázku z knihy!

Literární památky epochy velkomoravské

Autor: Josef Vašica

Vydalo: nakladatelství Vyšehrad
Počet stran: 368
Vazba: vázaná
Literární  práce  Cyrila  a Metoděje  v české překladu ze  staroslověnštiny  jsou  v dnešní  době  těžko  dostupné.  Ideální  kombinaci  literárněvědné  studie  s texty  významných cyrilometodějských  děl  přitom  stále  představuje  dílo  jednoho  z našich  nejvýznamnějších slavistů  Josefa  Vašici  (1884–1968). Literární  památky  epochy  velkomoravské  vyšly  poprvé  roku  1966,  kdy  pozornost  veřejnosti  vzrušovaly archeologické  nálezy  z velkomoravského  období.  Za polovinu  století  kniha  nijak  neztratila  na své  aktuálnosti  a i druhé vydání  z roku  1996  bylo  rychle  rozebráno. Původní  vydání  připravila, poznámky  a bibliografii  doplnila  a medailon  Josefa  Vašici  napsala Zoe  Hauptová,  studií  o Životech  Konstantina a Metoděje  a novým  doslovem  dílo  opatřil  Vladimír  Vavřínek.

Text na záložce

Literárními památkami doby velkomoravské se Josef Vašica zabýval intenzivně v posledním desetiletí svého života. V první části stejnojmenné knihy, která vychází již ve 3. vydání, shrnul výsledky svého badatelského díla tak, aby byly přístupné i širší kulturní veřejnosti. Ve druhé části shromáždil překlady památek velkomoravského období. S výjimkou Kyjevských listů, z nichž je uveřejněn pouze výňatek, jsou texty publikovány v úplnosti. Čtenáře zaujmou zejména Životy Konstantina a Metoděje s bohatým komentářem, které poskytují velmi přesný obraz období cyrilometodějské misie.

Zpět na knížku "Literární památky epochy velkomoravské".

15%
20%