Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Logika pro studenty humanitních oborů  »  Logika pro studenty humanitních oborů - Text na záložce

Logika pro studenty humanitních oborů - Text na záložce

Znalost logiky v její moderní podobě se stala jedním z nutných předpokladů badatelské práce nejen ve vědách přírodních, ale též humanitních. Mezi pracovníky v těchto oborech však její studium naráží na vážnou překážku: učebnice logiky obyčejně předpokládají bezpečnou znalost alespoň středoškolské matematiky. Právě s ohledem na filosofy, psychology či právníky zvolil proto autor při výkladu jejích základů metodu blízkou studujícím právě těchto disciplín, totiž metodu historickou. Velký úspěch této publikace, která poprvé vyšla r. 1999  a zakrátko byla rozebrána, byl vyvolán právě tímto přístupem, a proto autor v následujícím vydání tyto partie dále rozšířil a prohloubil. Po ozřejmění fundamentálních pojmů přechází k rozboru názorů zakladatele logiky Aristotela, odtud k logice školy megarsko-stoické, pak pro našeho čtenáře objevně vykládá přínos logiky scholastické, tak dlouho přezíraný, poté osvětluje dílo prvního skutečně novodobého logika Leibnize a teprve na tomto pozadí vyzvedá specifické rysy logiky moderní. I v následujících kapitolách knihy, obsahujících výklad některých partií klasické logiky a logiky trojhodnotové a modální, Prokop Sousedík usiloval omezit nároky na znalost matematiky tak, aby text byl i neodborníkovi co nejpřístupnější. Bohatství informací a přitom maximální srozumitelnost představují tak základní kvality této práce.

Zpět na knížku "Logika pro studenty humanitních oborů".

15%
20%