Portrét jedné z hollywoodských hvězd od uznávaného životopisce Marka Eliota

• 07. 01. 2015
  • -
  • Název rubriky:
  •
  • Voucher 750 Kč

Nakladatelství Vyšehrad vydává životopis herce Michaela Douglase z pera uznávaného životopisce Marca Eliota. V životopisu této mimořádné umělecké osobnosti nechává autor nahlédnout jak do pracovního, tak i do složitého Douglasova osobního života, a to od jeho dětství, přes bouř¬livé mládí v éře „květinových dětí“, po dospělost, naplněnou hektickou prací a četnými důvěrnými vztahy.

Odhodlání, tvůrčí síla a charisma umož­nily Michaelovi Douglasovi vystoupit ze stínu svého otce, filmové legendy Kirka Douglase, a stát se svébytným umělcem a obávaným hráčem ve filmovém prů­myslu. Překonal kletbu neúspěchu, která pro­následuje syny a dcery hollywoodských celebrit, a jako producent dosáhl neče­kaného úspěchu s filmem Přelet nad kukaččím hnízdem, za nějž dostal svého prvního Oscara. Film, v němž hrál jeho přítel Jack Nicholson, režírovaný Milo­šem Formanem, získal toto významné ocenění v pěti kategoriích a dnes se považuje za svého druhu kultovní film.

Následující desetiletí přinesla Michae­lovi Douglasovi pozoruhodné filmové role, mimo jiné Wall Street, Osudová při­tažlivost, Základní instinkt, Honba za dia­mantem, Honba za klenotem Nilu, Volný pád, Dokonalá vražda. Právě různorodost jeho filmových rolí vypovídá o šíři jeho schopností a úžasné pracovitosti, bez nichž by se nikdy nemohl stát filmovým hercem takového formátu.

Úspěšný americký autor Marc Eliot má za sebou řadu knih o předních osobnos­tech filmového světa. Mezi zvláště oblí­bené patří životopisy Clinta Eastwooda, Caryho Granta a Jimmyho Stewarta. Kniha o Waltu Disneym, za niž dostal cenu, se považuje za nejlepší knihu to­hoto druhu o šedesátých létech 20. sto­letí. Autor spolupracuje i s Penthouse, L. A. Weekly a California Magazine, pro něž píše články o médiích a pop kultuře.

Zpět na knížku "Michael Douglas".

15%
20%