Michael Douglas - Glanc

KNIHY

20.2.2015    Glanc    str. 136    Kultura

ŠÁRKA SCHMIDTOVÁ

Možná to ani nevíte, ale březen už dávno není měsícem knihy. Stal se z něj totiž měsíc čtenářů. Na názvu každopádně zas tak nezáleží. Prostě čtěme!

BŘEZEN: MĚSÍC PLNÝ ČTENÍ

Když se řekne „březen“, jako první mě napadne: „Za kamna vlezem.“ A jako druhé: „Březen, měsíc knihy.“ Pokud jste svou povinnou školní docházku absolvovali před rokem 1989, jste na tom asi stejně. V tom případě ale vezměte na vědomí, že dnes je březen už měsícem čtenářů… Na tom, že je první jarní měsíc zasvěcený knihám, se každopádně nic nemění. Knihovny během něj například pořádají bohulibé akce jako Den pro výměnu knih (přineste například 6. 3.

knihy, které už doma nepotřebujete, do MK v Praze a odneste si jiné), čtenářské amnestie (zapomnětlivým čtenářům se promíjí pokuta za zpozdné), ale třeba i klasické autogramiády. Za zmínku stojí i celorepublikový Týden čtení aneb Čtení sluší každému (2.–8. 3.), v jehož rámci se mj. čte na neobvyklých místech – v tramvaji, na stromě, v jeskyni, v metru, na střeše, na věži… Více se dozvíte u svého knihovníka či knihkupce.

TO NEJLEPŠÍ Z KNIHOVNY LENKY KROBOTOVÉ

LENKA KROBOTOVÁ, herečka Kmenová členka Dejvického divadla rozhodně stíhá číst i něco jiného než scénáře.

DĚTI Z BULLERBYNU Astrid Lindgrenová V dětství mě tahle kniha hrozně bavila, četla jsem ji pořád dokola. Pamatuju si, že jsem s Lisou, Lassem a Bossem, Annou, Brittou a dalšími hrdiny toužila prožít všechna dobrodružství… LEVHART Jo Nesbo Severské psychologické detektivky miluju, jak v knížkách, tak ve filmu. Kvalita předloh i scénářů je jedinečná! Vždy se těším na napínavé odreagování s vyšším přesahem.

CESTA DO INDIE E. M. Forster Knížku mi doporučil režisér Pitínský. Jde o velmi citlivé a vnímavé vyprávění s velkým smyslem pro situaci. Autor se zamýšlí nad komunikací mezi lidmi – tématem stále aktuálním.

ZAČTĚTE SE

M. J. ARLIDGE ENTENTÝKY BETA Dobrovský Britský televizní producent M. J. Arlidge tak dlouho hledal látku pro nový seriál, až se sám pustil do napsání předlohy… Vytvořil policejní inspektorku Helen Graceovou, postavu neobvyklou, uzavřenou a neklidnou, ale s velkou morální silou. Arlidgeho heslo při jejím vytváření bylo: „Neudělej svou hrdinku nudnou!“ A povedlo se – nudná rozhodně není ani jeho debutová kniha, v níž Helen hledá sériového vraha.

LUCY DIAMOND KAVÁRNA NA PLÁŽI Domino Být svobodnou ženou, která překročila třicítku, nebývá snadné. Většinou se setkává s uštěpačnými poznámkami typu: „Kdy se už konečně vdáš?“ Poznámky o tom, že by se už ve svém věku měla usadit a být realistkou, poslouchá i hrdinka knihy, Evie. Vše se změní v okamžiku, kdy po své tetě zdědí kavárnu. Tehdy se rozhodne, že už konečně něco ve svém životě dotáhne do konce, a kdoví, možná že pak potká i tu vysněnou lásku.

ELIOT MARC MICHAEL DOUGLAS Vyšehrad Význační herci bývají lidé s výjimečnými životními osudy. Pro Michaela Douglase jistě nebylo jednoduché vystoupit ze stínu svého slavného otce Kirka. Po jistém úsilí se mu to podařilo dokonale, i když jejich filmové životy, na nichž se podepsala vzájemná rivalita, nelze úplně oddělit… Kniha Marka Eliota samozřejmě vypráví o osobním a profesním životě Michaela Douglase, ale nemůže přitom opomenout ani kariéru jeho otce.

CHRISTINA BAKER KLINEOVÁ VLAK NADĚJE Plus Po smrti milovaného táty střídá sedmnáctiletá Molly jednu pěstounskou rodinu za druhou a jde z průšvihu do průšvihu. Za ten poslední musí na veřejně prospěšné práce – bude uklízet v podkroví devadesátileté paní. Při otvírání starých krabic ovšem odkryje i stará tajemství. Molly tak zjistí, že má se starou paní společného víc, než si myslela… Román je inspirovaný skutečnými událostmi.

Foto popis| Pro děti je určena třeba akce Noc s Andersenem (www.nocsandersenem. cz) – caparti si sbalí pyžamko a kartáček na zuby a za doprovodu pohádky jdou vstříc dobrodružství.

Foto autor| FOTO: 123RF (1), SHUTTERSTOCK. COM (1), BENEDIKT RENČ (1) A ARCHIV FIREM

Zpět na knížku "Michael Douglas".