Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Mrazivá hlubina  »  Mrazivá hlubina -Lidové noviny_ 9.12.2017

Mrazivá hlubina -Lidové noviny_ 9.12.2017

Vánoční nadílka plná stránek

str. 31    Relax

Už desítky let patří knihy k nejoblíbenějším vánočním dárkům. Nadšenějšími čtenáři jsou ale ženy; pod stromečkem knihu uvítá každá druhá. V případě mužů se z ní raduje jen každý třetí. Jakkoli bývá nemožné zasednout ke čtení během hektického předvánočního období, o svátcích je to naopak činnost velmi častá a vítaná.

Knihy patří dlouhá léta mezi nejčastěji kupované vánoční dárky – spolu s elektronikou, oblečením, kosmetikou a dárkovými poukazy. Ačkoli loni vyšlo nejméně knih za posledních deset let, Češi za ně utratili o 300 milionů korun více než rok předtím. Letošní nabídka předvánočních knižních titulů nabízí možnost toto číslo ještě zvýšit. Přečíst si můžete třeba nový román Petry Soukupové Nejlepší pro všechny, další detektivku Jefferyho Deavera nebo propracovanou biografii amerického režiséra George Lucase. A děti určitě ocení pokračování příběhů Nesboho svérázného doktora Proktora.

Koneckonců, kdy jindy si odpočinout u pěkného čtení než právě po vyčerpávajícím předvánočním shonu. Pokud byste si chtěli vytvořit sváteční atmosféru na druhou, můžete se začíst do knih, které tenhle magický čas popisují nebo se během něho odehrávají. A nemusí to zrovna být jen Štědrý den od Nerudy: „Nastala zima, mráz v okna duje, v světnici teplo u kamen…“ nebo poněkud patetický Vrchlický: „Můj duch zas tone v blaha moři, vzdech srdcem táhne hluboce, a zvony znějí, světla hoří – ó Vánoce! Ó Vánoce!“. Může to být třeba Jan Skácel a jeho Vánoce dospělých: „Radostí dětí ohřejem si ruce, budem se usmívat a říkat jsou tady Vánoce, zatímco bílou nití zaobroubí mráz to obnošené, co se roztřepilo za ta dlouhá léta.“.

A nebo můžete sáhnout třeba po pěkné detektivce či románu.

Adrian McKinty: Mrazivá hlubina

(Vyšehrad) První díl plánované trilogie zasadil oceňovaný irský autor do Severního Irska roku 1981. Neklidný Belfast se stává kulisou surových zločinů, které se pokouší vyřešit mladý detektiv Sean Duffy. Na první pohled se zdá, že tři případy vražd spolu nijak nesouvisejí, ale v temném světě špinavých válek málokdy chybí mezi mrtvými spojitost.

Zpět na knížku "Mrazivá hlubina".