Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Muži a ženy středověku  »  Muži a ženy středověku: Ohlédnutí za překlady z francouzštiny

Muži a ženy středověku: Ohlédnutí za překlady z francouzštiny

Literární novinyRubrika: Biblio - Příloha Literárních Novin  | Autor: Alena Lhotová
...
Společenské vědy a jiné

Historik kulturních dějin Michel Pastoureau se zabývá významy a symbolikou modré v každodenním životě. Knihu Modrá. Dějiny jedné barvy vydalo Argo v překladu Heleny Beguivinové. Vyšehrad zase připravil publikaci Muži a ženy středověku Jacquese Le Goffa v překladu Věry Dvořákové a Lady Bosákové, dobovými obrazy provázené a chronologicky řazené portréty králů, světců, učenců, obchodníků, objevitelů, umělců, povstalců, kacířů i inkvizitorů. Knihu Rolanda Barthese Říše znaků vydalo nakladatelství Fra, přeložil Petr Zavadil. Jeden z nejosobnějších a nejčtivějších
textů známého francouzského esejisty odhaluje významy různých životních postojů Japonska. Poutavé vyznání a zároveň poetická meditace o tom, co všechno nám sdělují věci a gesta, když jsme připraveni v nich správně číst. Nakladatelství Krystal OP vydalo v překladu Oldřicha Seluckého titul ze známé populárněnaučné edice Que sais-je Fenomén "katolická teologie" od Jeana-Pierra Torrella. Dvojice francouzských novinářů Christophe Deloire a Christophe Dubois sepsala své postřehy o především evropské současné politice v knize Circus politicus, kterou loni v překladu a s předmluvou Martina Hyblera připravilo nakladatelství Rubato.

...

Závěrečná poznámka

Závěrem nutno vyslovit dík Francouzskému institutu v Praze, který v rámci Programu F. X. Šalda podpořil vydání většiny zmíněných překladových titulů. V ČR funguje program od roku 1993, a od té doby bylo jeho zásluhou do češtiny přeloženo přes 500 kvalitních děl francouzských a frankofonních autorů. Nabídka francouzské literatury v českých knihkupectvích by bez této životadárné pomoci byla o hodně chudší.

***

Francouzský institut v Praze v rámci Programu F. X. Šalda podpořil v České republice od roku 1993 přes 500 překladů kvalitních děl francouzských a frankofonních autorů.

Rychlý exportRychlý tiskPřidat do exportu