Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Nevystižitelný Bůh?  »  Nevystižitelný Bůh? - Text na záložce

Nevystižitelný Bůh? - Text na záložce

Kniha obsahuje biblické rozhlasové pořady, které moderuje Petr Vaďura a byly odvysílány v letech 2004–2010 na vlnách Českého rozhlasu 3 – Vltava, Českého rozhlasu Plzeň a Trans World Radia – Rádia 7. Jedinečnost Benešova přístupu k biblickému textu je v preciznosti a v poctivosti, s níž jej zkoumá. Nebojí se klást si otázky, na něž nezná odpovědi, aby se mohl znovu důkladně zabývat místem či problémem, kterému je těžké porozumět. Hledá odpovědi na otázky smyslu bolesti a utrpení, zkoumá lidské nitro a nahlíží, co o sobě odhaluje Hospodin. Beneš se nechá vést slovem a promýšlí jeho význam. Po vzoru židovských rabínů dává průchod asociacím, které v něm hebrejský tvar konkrétního pojmu vyvolává. Důsledkem tohoto přístupu je skutečnost, že čtenář i známá místa bible začíná chápat nově a v nečekaných souvislostech. Pro Beneše je bible kniha živá, skrze niž promlouvá Hospodin. Její četba nemá vést ani tak k novým poznatkům či intelektuálnímu potěšení, nýbrž především k proměně našich postojů a vztahů. Čtenář není pro Beneše nikdy pouhým pozorovatelem, ale vždy jednou z postav vyprávění, která na biblický text aktivně reaguje a dokonce do něj i vstupuje. Jen tak může totiž starý příběh člověka skutečně zasáhnout. Kniha je určena zaujatému čtenáři, který je ochoten nechat k sobě biblický text promluvit. Pro čtenáře z necírkevního prostředí může být do­brým průvodcem labyrintem mnohdy složitých starozákonních vyprávění, zatímco pro čtenáře znalého může znamenat nový impulz k jejich promýšlení.

Pe­tr Va­ďu­ra, nar. 23. 7. 1962 v Šumperku, vystudoval Filosofickou fakultu UK v Praze. 1986 nastoupil jako učitel na Základní škole v Hronově, z důvodů svědomí odmítl podepsat učitelský slib. Propuštěn, pracoval v dělnických profesích, 1987–1989 jako vychovatel v Jedličkově ústavu. 1989–1992 zaměstnancem Křesťanských sborů, od ­r. 1993 ­jako misijní pracovník. Žije v Ta­chově a externě spolupracuje s Českým rozhlasem a TWR. V nakladatelství Vyšehrad již vyšly jeho biblické rozhovory s Janem Hellerem Znamení odkazující k nebi a Na čem mi záleží a s Janem Sokolem Zůstat na zemi. V nakladatelství Kalich vydal spolu s Jiřím Benešem knihu Pradějiny.

Zpět na knížku "Nevystižitelný Bůh?".

15%
20%