Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Obrazy z kulturních dějin ruské religiozity  »  Obrazy z kult. dějin ruské religiozity - Kutnohorský deník

Obrazy z kult. dějin ruské religiozity - Kutnohorský deník

Začal měsíc čtenářů: přinese besedy i recitační přehlídku

3.3.2015    Kutnohorský deník    str. 01    Titulní strana

IRENA BLAHNÍKOVÁ

(...)

Maraton čtení byl jen začátek celoměsíčního programu, který nabídne dospělé oddělení knihovny. Již dnes v 15 hodin proběhne beseda o včelařství s Tomášem Klailem ze sdružení Denemark. Ve čtvrtek dopoledne budou v knihovně odměněni nejaktivnější čtenáři a od 19 hodin bude následovat přednáška Jakuba Glinze o Íránu. Besedu s názvem „Od Kyjevské Rusi k Pussy Riot“, která představí knihu Martina C. Putny „Obrazy z kulturních dějin ruské religiozity“, budou zájemci moci navštívit 25. března v 17 hodin. Program měsíce čtenářů se uskuteční i v koncertním sále základní umělecké školy. V pátek 27. března se zde odehraje komponovaný pořad „Kulhavý poutník“. Ten bude věnován Josefu Čapkovi a vystoupí na něm herci Jan Vlasák a Marcel Javorček. Vše pak v Galerii Středočeského kraje GASK o den později dopoledne uzavře krajský festival uměleckého přednesu „Ten verš si tiše říkám...“

...3

Na Kutnohorsku začal měsíc čtenářů: přinese přednášky i recitační přehlídku

... pokračování ze strany 1

Kutnohorsko – Své akce pro malé čtenáře připravilo i dětské oddělení. Anglické čtení pro děti, interaktivní lekce s Alicí Tesařovou, se zde odehraje 17. března a 27. března budou děti nocovat v knihovně v rámci tradiční Noci s Andersenem Speciální program ale v březnu nabídnou i pobočky kutnohorské knihovny v Malíně a Základní škole Jana Palacha. Malínské děti se mohou těšit na 10. března, kdy se zde odehraje akce „Pohádková čítárna, aneb Hrátky s čertem, s Kukym a s Babičkou“. O týden později se pak program zaměří na dospělé publikum skrze přednášku Pavla Nováka „Za slávou malínského křenu“. Na pobočce na základní škole pak bude celý měsíc na příchozí čekat literární kvíz „Božena Němcová včera, dnes a zítra“ a každý pátek od 15 do 17 se bude číst z knížek Jana Drdy.

Slaví Čáslav i Zruč

Nejen Kutná Hora oslaví měsíc čtenářů. V Čáslavi budou místní knihovnice po celý měsíc vždy v úterý a ve čtvrtek nabízet malý kurz o orientaci v online katalogu knihovny. V pondělí 30. března vystoupí Marie Michlová s přednáškou „Česká každodennost za světových válek“.

I ve Zruči nad Sázavou si měsíc čtenářů připomenou. „Máme tu program Informatická výchova, která dětem z prvního stupně představuje knihu z různých úhlů,“ uvedla knihovnice Hana Vilimovská. Děti se skrze tento program seznamují například s pojmy tiráž, titul nebo ilustrátor. „Dále bude pokračovat činnost literárního kroužku a pro dospělé připravujeme na 23. března přednášku Ivy Schlixbierové o Dominikánské republice,“ dodala Vilimovská.

Noc s tátou

Na bohatý program se mohou těšit i čtenáři v Dolních Bučicích. Ještě tento týden v pátek navštíví místní knihovnu projekt Listování. V 16 hodin bude věnovaný dětem a knize Dobrodružství strýčka Ludvíka. V 17 hodin si na své přijdou dospělí diváci díky scénickému čtení knihy Gottland. Pro chlapce starší devíti let je pak 14. března připravena speciální akce „Noc s tátou“, kterou prožijí „po indiánsku“. „Účastníci si budou číst dobrodružné příběhy, hrát hry a nebo jen tak poslouchat praskání ohně v indiánském týpí, které bude na dvoře klubovny skautů z Dolních Bučic, kteří akci spolupořádají,“ uvedla vedoucí knihovny Petra Kobelová. Dalšími body programu v Bučicích budou autorská čtení spisovatelky Petry Braunové a cestopisná beseda o americkém středozápadě s Jiřím Horálkem. Vše pak vyvrcholí o posledním březnovém víkendu Nocí s Andersenem.

***

Účastníci Maratonu čtení se včera zaměřili na tvorbu spisovatele Jana Drdy.

„Pro dospělé připravujeme na 23. března přednášku Ivy Schlixbierové o Dominikánské republice.“ Hana Vilimovská, knihovna Zruč. n. S.