Radek Kedroň: Operace Rath

Radek Kedroň: Operace Rath

Kniha zprostředkovává unikátní pohled do prostředí elitních policejních kriminalistů.

Čte se jak nejnapínavější detektivka.

Veřejné uvedení knihy spojené s autogramiádou se koná ve středu 16. září 2015 od 16 hodin v Literární kavárně Academia, Václavské náměstí 34, Praha 1.

Recenze:

Blesková akce kriminalistů při zatčení hejtmana a senátora MUDr. Davida Ratha vzbudila údiv a pozornost i těch, které politika nezajímá. Zatknout vysoce postaveného muže ve chvíli, kdy si v krabici od bot odnáší miliony korupčních peněz, to zní neuvěřitelně. To tu ještě nebylo. Jak se kriminalistům mohl podařit tak husarský kousek v naší zemi, kde se nic neutají! Nešlo jen o náhodu? Jaké mají důkazy?

Právě na všechny pochybnosti a otazníky dává odpověď Radek Kedroň ve své knize Operace Rath. Kniha je dokumentem, ale psaným velmi napínavě a skvěle vypravěčsky. Šestatřicetiletý autor je novinář s bohatou reportérskou praxí v korupční sféře. Je vidět, že tuhle knihu psal s obrovskou chutí a s dostatečnými informačními zdroji. Postupně se dovídáme, jaká mravenčí práce několika kriminalistů předcházela zásahu než došlo k obvinění. Vychází hodně z odposlechů a některé pasáže líčící dění kolem jsou až úsměvné z hlediska čtenáře, nikoliv z hlediska kriminalistů, co zakusili. Třeba při snaze umístit odposlouchávací zařízení do domu Kateřiny Pancové a Petra Kotta, nejbližších spolupracovníků Ratha, zasáhlo počasí. Napadl sníh v okolí jejich domu, ačkoliv nikde jinde nesněžilo. Akce se musela odložit, protože stopy ve sněhu by prozradily tajný vstup do domu. Při sledování Kotta v autě také došlo až ke komické situaci. Vůz se štěnicí byl ostře sledován a náhle byl Kottův hlas slyšet v odposlechu z kanceláře Pancové. Kde se tam vzal, když auto bylo pořád hlídané jinde? Nastalo zděšení. Vysvětlení se jim dostalo přímo od Kotta, který Pancové sděloval, že auto odvezl na opravu a mechanik mu do příštího dne půjčil náhradní vůz. Takže aniž by to tušil, přelstil profesionální sledovače. Kniha o 260 stranách je napínavá od začátku do konce. Dává nahlédnout pod pokličku pracovníků, kteří musí velmi precizně a trpělivě dávat dohromady důkazy. Navíc s vědomím, že ani u policie se nedá všem věřit, takže s maximální obezřetností. Samozřejmě musí počítat i s tím, že obvinění budou zapírat a zpochybňovat veškerá nařčení, proto důkazy musí být nezvratné. Kladem knihy je i fakt, že není vymyšlenou detektivkou, ale z reálné současnosti o případu, který čeří českou hladinu posledních let. Kniha je doplněna barevnými fotografiemi především ze soudní síně. Vydalo ji nakladatelství Vyšehrad, působící na našem trhu už od roku 1934.

Věnceslava Dezortová

Zpět na knížku "Operace Rath".

Podzim / zima 2018