Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Příběh z doby neobyčejného šílenství  »  Příběh z doby neobyčejného šílenství - Klub knihomolů

Příběh z doby neobyčejného šílenství - Klub knihomolů

Vojenský život napříč staletími

tank-2-1406391-m

Dnešní knižní tipy jsou věnovány všem, které fascinuje minulost – konkrétně ta válečná a vojenská. Přinášíme vám unikátní výpovědi o třicetileté válce, vylodění v Normandii i obsazení Československa v roce 1968! Přečtěte si něco o temných válkách a bojích světové i naší historie!

Kniha Příběh z doby neobyčejného šílenství pojednává o historicky významném konfliktu – třicetileté válce. Nepřináší pohled přímo na bitevní pole, ale naopak příběh obyčejného člověka zdánlivě nezasaženého válkou – opravdové historické postavy koželuha Michela Stüelera. Historik a spisovatel Jan Kilián sepsal toto svědectví z „šílené doby“ a doplnil jej o barvitou obrazovou přílohu. Knihu vydalo nakladatelství Vyšehrad. Nechte na sebe dýchnout středověkou atmosféru z ukázky!

Příběh z doby neobyčejného šílenství

Autor: Jan Kilián

Vydalo: nakladatelství Vyšehrad
Počet stran: 280
Vazba: vázaná

Psavý koželuh z krušnohorského hornického města Krupky Michel Stüeler (1583–1656) není již českému čtenáři postavou neznámou. Rozsáhlé paměti tohoto měšťana obsahující velké množství jinde téměř nedochovaných informací o každodenním životě na menším českém městě v době třicetiletého konfliktu vydal nedávno historik Jan Kilián. Nyní tentýž autor představuje čtenářům životopis jejich autora, který byl nejen bystrým pozorovatelem a pilným zapisovatelem dění, ale vystupuje i v celé řadě dalších rolí, soukromých i veřejných: jako potomek svého rodu, poddaný své vrchnosti, městský úředník s řadou pověření ve věci správy své obce, bergmistr dohlížející na místní proslavenou těžbu cínu, mistr koželužského řemesla, zemědělec se zájmem o meteorologické jevy či o pomologii, manžel a otec, soused či věřící člověk. Skrze osobnost literárně činného měšťana je možné nahlédnout dobu „neobyčejného šílenství“, dobu v mnoha směrech v českých dějinách převratnou, ve vší její barvitosti i rozporuplnosti. Knihu doprovází bohatá obrazová příloha.

Zpět na knížku "Příběh z doby neobyčejného šílenství".

15%
20%