Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Portobello - Text na záložce

Portobello - Text na záložce

Portobello – barvitá ulice v ­západní části Londýna je místem se zvláštní ­atmosférou. Nabízí návštěvníkům oblíbené pouliční trhy s rozmanitým zbožím, ale také značnou dávku dobrodružství. Není totiž příliš bezpečná. Sem umístila Ruth Rendellová děj svého dalšího zajímavého románu, v němž zdánlivě nepodstatná náhoda spouští řetězec událostí, které se nedají zastavit. Když majitel galerie Eugene Wren najde na ulici obálku s penězi, neodevzdá ji policii, ale vyvěsí oznámení, aby mu ten, kdo ji ztratil, zavolal. Tento vzkaz propojí životy naprosto odlišných lidí, ­každý z nich má svá tajemství, obsese, problémy, sny, zoufalá přání. ­Setkává se s Lancem, pobudou a zlodějíčkem, který se o peníze hlásí, ale také se skutečným majitelem, schizofrenikem Joelem. Osudy těchto postav se splétají s dalšími postavami příběhu a čtenář se ocitá v napínavém ději ­plném překvapivých zvratů.

Jakmile ten zvuk zaslechl, hlasitý řev plamenů, strýc Gib okamžitě poznal, o co jde. Někdo mu do domu otvorem na dopisy hodil bombu nebo něco takového, a ta se vzňala od zapálené cigarety, kterou nechal ležet na zelené židli v předsíni. Okamžitě pomyslel na Lance a ty jeho kamarádíčky. Bez bot a zahalený v prastarém hnědém svetru s copánky vyběhl z kadibudky a podíval se dovnitř kuchyňským oknem, ze kterého byl výhled na úzký vybetonovaný pozemek za domem. Uviděl právě, jak plameny olizují dveře od předsíně, a během pár vteřin se vevalily dovnitř, zářivé žluté plameny, které rychle prolétly kuchyní a pokračovaly do přípravny. Pozvedl oči a uviděl za okny Lanceova pokoje husté víry černého kouře. Okno bylo nahoře pootevřené a valil se z něj dým, jak vzduch zvenku oheň uvnitř přiživoval.

„Neviditelné nitky přitahují napohled nesourodé postavy blíž a blíž, až se dostanou čtenáři pod kůži. Ruth Rendellová vypráví přehledně a logicky, což je v ostrém protikladu k stupňujícímu se šílenství v příběhu. Portobello je skvělý román.“ Stephen King

15%
15%

Jaro/léto 2018