Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Povídky z mého města - Text na záložce

Povídky z mého města - Text na záložce

Je vždycky příjemným překvapením, když se objeví autor, kterému se podaří přijít s něčím, co tu ještě nebylo. A právě to se povedlo americkému spisovateli Philipu Gulleymu, který zdařile vykročil na cestu, kterou se před ním vydali třeba Stephen Leacock, Robert Fulghum, O’Henry, Betty MacDonaldová nebo Jan Karonová. Drobné příběhy, které píše o sobě, své rodině, lidech, které během let poznal, vtělil do několika knih. Po Povídkách z verandy dostává čtenář do ruky stejně zábavné a svěží Povídky z mého města.

Philip Gulley žije v městečku Danville, v Indianě, s manželkou Joan a syny Spencerem a Samem a jak sám říká, než se mu narodily děti, byl pacifista, potom poněkud změnil názor.

Philip Gulley se rozhodl pro dráhu kvakerského pastora, a když končil bakalářská studia na Marian College, prolezl jen tak tak z kompozice, a to jen proto, že přislíbil, že už nikdy nebude psát. Naštěstí tento slib nedodržel, a tak se dostávají ke čtenářům humorné, laskavé, vstřícné příběhy, někdy zamyšlené, především ale radostné a plné naděje, že i v dnešním složitém světě je místo pro lidskou sounáležitost, naději a dobrou budoucnost. Ale člověk pro to musí i něco udělat, i kdyby to mělo být jen to, že si uvědomí, že život je jedinečný se všemi radostmi i strastmi a je třeba jej chránit. A pak možná přijde radost, vždyť „radost není něco, co si lze objednat. Připlíží se na kočičích tlapkách a uvelebí se vám v klíně, i když jste ji nevolali. Podíváte se dolů a je tam. Přišla vás poctít návštěvou.“

Philip Gulley se umí i na těžké chvíle, které se nikomu nevyhýbají, podívat jako na drobné životní darebačinky, s nadhledem, s chutí si dělá legraci z lidské nedokonalosti, přičemž je sám sobě zdařilou inspirací. A jeho vyprávění o obyčejných lidech prožívajících obyčejné, a přesto jedinečné příběhy jsou pravým balzámem.

15%
20%