Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Proroctví ohně - Text na záložce

Proroctví ohně - Text na záložce

Sabina Heartwoodová našla konečně domov v malém tichém městě Moose River Junction. Po dětství stráveném cestováním se svojí neklidnou matkou, která se živí jako věštkyně, má najednou pocit, že našla místo, kde každého zná, kde může zapustit kořeny. Pracuje v místních novinách a městečko jí vůbec nepřipadá nudné, tak jako Danforthovi Smithovi, který se vrátil z New Yorku, aby se ujal rodinných záležitostí. To znamená, že musí přerušit svoji nadějnou kariéru režiséra, postarat se o babičku, která ho vychovala, o svého postiženého strýce, především však o kino Palác, někdejší varieté, které podědil a které pro místní představuje hlavní zdroj zábavy. Dan Smith ale nehodlá zůstat ve svém rodném městě, nemíní se vázat. New York ho láká nejen pracovní příležitostí a rušným prostředím, ale i tím, že zde má svoji dívku. To vše mu pomáhá zapomenout na děsivý požár, který ho v dětství připravil o rodiče a který si klade za vinu. Před minulostí však není úniku. Přesvědčuje se o tom s pomocí Sabiny, kterou zaujme dům, v němž „straší“, jenž si jako repliku starého domu postavili lidé z velkoměsta. Sabina se historii domu snaží přijít na kloub a dostává se hluboko do minulosti, v níž došlo ke zločinu, jehož oběti dosud nedošly klidu.

Román americké autorky Susan Wilsonové Proroctví ohně je především román o přátelství a lásce, o tom, že věci jsou málokdy takové, jaké se zdají. Přídech tajemna dodává pak tomuto oddychovému čtení na zajímavosti. Americká autorka Susan Wilsonová zaznamenala čtenářský úspěch už svojí prvotinou Beauty a svými dalšími díly – jmenujme např. Jestřábí zátoka (Vyšehrad 2002) a Proroctví ohně, jenom potvrdila, že se zařadila mezi čtenářsky žádané autory, jejichž obliba s každým novým dílem roste. Susan Wilsonová žije s manželem a dvěma dcerami na Martha’s Vineyard a průběžně pracuje na dalším románu.

15%
20%