Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Řecký člověk a jeho svět  »  Řecký člověk a jeho svět - Text na záložce

Řecký člověk a jeho svět - Text na záložce

Civilizace a kultura antického Řecka jsou jedním z pilířů dnešní evropské kultury. Přes propast času, která nás od nich dělí, jsou pro nás lidé starověké Hellady stále živí a aktuální. Fascinuje nás bohatství mýtů, svět bohů a hrdinů s tak velice lidskými vlastnostmi i slabostmi, ale také výšiny filosofického myšlení Platónova a Aristotelova, athénská demokracie či prvopočátky přírodních věd.

Předkládaný svazek řady Člověk a jeho svět přináší v deseti poutavých kapitolách deset průhledů do života lidí antického Řecka, deset různých úhlů pohledu, zachycujících Řeky v soukromí i na veřejnosti. Editorem je proslulý, i českému čtenáři dobře známý francouzský historik a znalec kultury a myšlení antiky Jean-Pierre Vernant, autory jednotlivých studií pak přední francouzští, italští, angličtí a američtí badatelé.

Výsledkem jejich spolupráce je skutečně plastický obraz života „řeckého člověka“: od ekonomiky přes válku, výchovu a dospívání, občanství a veřejný život, život rodinný a soukromý až po svět divadla, hostin a náboženských rituálů. Cestu krajinou starořecké kultury symbolicky zakončuje kapitola věnovaná venkovanovi jako ztělesnění temných, prvotních sil přírody – svět kyklópů a Polyféma v protikladu ke světu Odysseovu. Člověk antického Řecka nevystupuje před námi jako izolovaný jedinec, ale je zapojen do pevného tkaniva sociálních a kulturních vazeb, je součástí kultury, která byla v mnohém kolébkou kultury naší.

Zpět na knížku "Řecký člověk a jeho svět".

15%
20%