Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  St. Exupéry – Poslední tajemství  »  St-Exupéry-Poslední tajemství - Text na záložce

St-Exupéry-Poslední tajemství - Text na záložce

St.-Exupéry Poslední tajemství

Konec záhady jednoho podivného zmizení

Letiště Bastia-Borgo. Pondělí 31. července 1944. 8 hodin 45 minut. Toho rána vzlétl major Antoine de Saint-Exupéry na palubě svého Lightningu a zamířil k jižní Francii. Ze svého průzkumného letu se nikdy nevrátil. Veškeré snahy lokalizovat jeho letadlo se následujících téměř šedesát let setkávaly s neúspěchem.

V roce 1998 uvízl v sítích marseilleského rybáře řetízkový náramek nezvěstného spisovatele. Krátce nato identifikoval hloubkový potápěč a archeolog Luc Vanrell v zóně skalnatých zátok nedaleko Marseille vrak jeho letadla. To byl začátek neuvěřitelného pátrání, vedeného snahou pochopit, proč se stroj slavného spisovatele a letce našel tam, kde ho nikdy nikdo nehledal.

Tento skutečný historický příběh plný napětí líčí několikaleté pátrání skupinky nadšenců, plné nečekaných zvratů, jež probíhalo nejen ve Francii, ale i za jejími hranicemi. Jeho závěr s konečnou platností vyvrátil hypotézy, z nichž vyrostl mýtus o Saint-Exupéryho smrti. Francouzský spisovatel nespáchal sebevraždu ani se nedopustil chyby v řízení. Jeho stroj neměl technickou poruchu. Saint-Exupéry zemřel v boji za Francii.

„Vždycky jsem miloval záhady, hlavně ty, jež zůstaly neobjasněny. Tentokrát jsem byl na konci odysey, nezadržitelně spějící k nalezení pravdy, doslova oslněn.“ Alain Decaux Novinář a moderátor mnoha rozhlasových pořadů Jacques Pradel uvádí na stanici Europe 1 magazín, který denně sleduje půldruhého milionu posluchačů. Luc Vanrell působí v Marseille, kde již několik let vede archeologické práce pod hladinou moře a zároveň se jich aktivně účastní.

Zpět na knížku "St. Exupéry – Poslední tajemství".

15%
20%