Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Světec  »  Světec - Ústecký deník

Světec - Ústecký deník

Příběh Světec je tak logický, až z něj mrazí

30.12.2014    Ústecký deník    str. 07    Kultura regionu

(red)

THRILLERČR – Po úspěšné trilogii Milénium Stiega Larssona objevilo švédské nakladatelství Ordfront novou královnu severských detektivek – Carin Gerhardsen. Autorka šestidílné Hammarbyjské série, kde bestiální vraždy řeší komisař Conny Sjöberg z policejní stanice ve stockholmské čtvrti Hammarby, si podmaňuje čtenáře po celém světě. Spisovatelka původně vystudovala matematiku, a jak sama říká, vždy milovala řešení matematických problémů, rébusů a sudoku, a od toho byl jen krok k napsání zápletky románu, logické a propracované, s věrohodnými postavami.

Málokterá série krimi v posledních letech vzbudila tak příznivé ohlasy, ve vzácné shodě u čtenářů i kritiků, jako její romány o týmu Hammarbyjské policie. Čtvrtý svazek s názvem Světec vydal koncem roku Vyšehrad.

Je čas dovolených, ale komisař Sjöberg svolá svůj tým detektivů. Za svitu měsíce byl po večeru stráveném ve společnosti přátel zastřelen milovaný a respektovaný otec rodiny Sven­Gunnar Erlandsson. Kdo si mohl přát jeho smrt? Jediné, čeho se dá chytit, je rozmáčený kus papíru a balíček karet v kapse oběti. Mohla vražda souviset s pokerem, byl falešný hráč, co zašel moc daleko a byl popraven kulkou? Či je obětí někoho z lidí z ghetta obytných přívěsů v lese Huddingeskogen?

Vyšetřování zavede policisty do hrůzostrašných míst, kam by dřív nevkročili, a do společnosti lidské spodiny, kterou si neuměli představit. V příběhu vraždy Erlandssona autorka odhaluje nejtemnější části lidské duše. Tak jako v ostatních detektivkách Hammarbyjské série se opět zabývá lidskou psychikou a otázkou, jak vzniká zlo a kde se v člověku zrodí myšlenka na spáchání zločinu.

Foto popis|

Region| Severní Čechy

Stejná zpráva vyšla také v dalších 6 titulech: Děčínský deník, Chomutovský deník, Litoměřický deník, Mostecký deník, Teplický deník, Žatecký a lounský deník