Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Světec  »  Světec - Text záložky

Světec - Text záložky

Carin Gerhardsen, autorka Hammarbyjské série, jejíž čtvrtý svazek držíte právě v ruce, si svým psaním podmaňuje čtenáře po celém světě a získává popularitu i u nás. Romány o týmu Hammarbyjské policie charakterizuje vynikající výstavba zápletek, vykreslení prostředí se smyslem pro detaily a galerie postav, které čtenáře ihned zaujmou a dlouho setrvávají v jeho paměti. Vedle napínavých příběhů, které přinášejí vše, co dobrá detektivka má mít, autorka odhaluje nejtemnější části lidské duše, zabývá se lidskou psychikou a otázkou, jak vzniká zlo a kde se vlastně v člověku zrodí myšlenka na páchání zločinu.

Je čas dovolených, ale kriminální komisař Conny Sjöberg svolá svůj tým detektivů. Za svitu srpnového měsíce byl po večeru stráveném ve společnosti přátel zastřelen milovaný a respektovaný otec rodiny Sven-Gunnar Erlandsson. Kdo si mohl přát Erlandssonovu smrt? Jediné, čeho se dá chytit, je rozmáčený kus papíru a balíček karet, které se našly v kapse oběti. Mohla vražda mít nějakou souvislost s pokerem? Byl Erlandsson falešný hráč, který zašel příliš daleko a byl popraven kulkou do hlavy? Nebo se stal obětí někoho z lidí, které navštěvoval v ghettu obytných přívěsů v Huddingském lese? Vyšetřování zavede Hammarbyjské policisty do hrůzostrašných míst, kam by nikdy předtím nevkročili, a do společnosti lidské spodiny, kterou si neuměli ani představit.

Já dávám knize plných deset hvězdiček a rozhodně se těším na ­pokračování Hammarbyjských případů.

Iveta Pešková (Klub knihomolů)

Je bezesporu jasné, že Carin Gerhardsen je zárukou kvalitního čtenářského zážitku, o kterém budete přemýšlet ještě hodně dlouho…

Stalo se vám, že jste někdy dočetli knihu a ještě nějakou chvíli poté jste na ni museli myslet, její podstata vám zkrátka nešla z hlavy, protože to všechno bylo tak velmi normální, běžné, lidské, uvěřitelné? Samozřejmě až na ty vraždy, ale i ty se v životě dějí.

Lucie Pilátová (Centrum detektivky)

Ukázka:

„Policie! Dolů na podlahu!“ zavolal Hamád.

Oba bratři, kteří vypadali jako prototypy motorkářských gangsterů, stále ještě stáli skloněni nad chlapcem na podlaze. Ležel schoulený do klubíčka se zavřenýma očima. A kupodivu s čímsi, co vypadalo jako úsměv na rtech.

Westmanová jako jediná měla možnost si všimnout, jak ­Andreas Tampler šátrá pravou rukou pod nohavici a do ponožky.

„Budeme střílet!“ zvolala. „Ruce nad hlavu! Hned!“

Když pak vytáhl malou pistoli, bylo proto přirozené, že vystřelil právě na ni. Hamád zareagoval, ještě než rána vyšla, ukročil vpravo, aby si vylepšil úhel, a vypálil mu do stehna jen vteřinu poté, co kulka trefila Westmanovou přímo do trupu. Padla bez opory rukou na záda a než dopadla na podlahu, hlavou udeřila o kuchyňský stůl. Hned nato narazil obrovitý gangster s řevem do lednice a pak se sesul na podlahu, stále ještě s pistolí v ruce. Andersson a Sjöberg na okamžik spustili z očí druhého bratra Matteuse, který se najednou vyřítil kupředu a vyrazil s nožem v ruce proti Anderssonovu nadloktí. Zatímco Hamád skočil a vytrhl zbraň z ruky křičícímu Andreasovi, vyrazil Andersson rukou k obraně a dostal tedy zásah do dlaně. Poté udělal sto osmdesáti stupňovou piruetu, čímž se na kratičkou chvilku otevřelo zorné pole pro Sjöberga, ten vystřelil a střela škrábla lýtko Matteuse Tamplera. Což stačilo, aby pustil nůž a padl na zem.

Zpět na knížku "Světec".

15%
20%