Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Tíha nenávisti  »  Tíha nenávisti _Tolik mrtvých žen, taková tíha nenávisti_Deníky_2. 12. 2016

Tíha nenávisti _Tolik mrtvých žen, taková tíha nenávisti_Deníky_2. 12. 2016

Stejná zpráva vyšla celkem v 10 titulech:

Českolipský deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Děčínský deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Chomutovský deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Jablonecký deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Liberecký deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Litoměřický deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Mostecký deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Teplický deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Ústecký deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Žatecký a lounský deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14)

Tolik mrtvých žen, taková tíha nenávisti

2.12.2016    Českolipský deník    str. 14    Kultura/Severní Čechy

(dts)

Pro strach uděláno

Severní Čechy – „V tajemných močálech na svazích Krušných hor stojí kostelík, odkud ještě žádná z dívek neodešla živá. Oltář pohanského místa zkropila jejich krev...“ mohla by začínat tato kniha. Tedy kdyby se narodil a žil její autor John Hart „u nás na severu“.

Ale je tak příjemné, vědět na sto procent, že se kruté zločiny z jeho thrilleru odehrávají tak daleko od nás...

Je to takto: „Na oltáři starého kostela přibývá zavražděných žen v knize „Tíha nenávisti“ z pera jižanského autora Johna Harta… To nakladatelství Vyšehrad přišlo s letošní novinkou brilantního vypravěče temných příběhů z maloměsta Severní Karolíny, kde vyrůstal a dodnes žije.“

Oddychli jste si? Dobrá, ale přesto prosím – tuto knihu nečtěte přes půlnoc...

Totiž Hart díky svému umění jako jediný autor za celou historii získal dvakrát za sebou ocenění Edgar Allan Poe Award. To on stvořil statečnou postavu, která se směle řadí po bok ženských hrdinek typu Lisbeth Salanderové, proslulé z knihy Muži kteří nenávidí ženy. Přičteme-li k tomu zlověstnou atmosféru močálovité krajiny ne nepodobnou prvnímu dílu série HBO Temný případ, vlastně není divu, že Hartovy knihy hltají čtenáři více než sedmdesáti zemí světa. Jeho knihy jsou sázkou na jistotu.

Elizabeth Blacková nemá přátele ani běžné záliby.

Baví jí boj a hon. Třináct je policistkou v rodném městě v Severní Karolíně. Nyní vysvobodila ztýranou dívku ze sklepa opuštěného domu, kde ji mučili únosci. Oba zůstali na místě mrtví, těla jim provrtalo osmnáct střel. Někdo Liz viní z policejní brutality, vyhrožuje obviněním z dvojnásobného zabití. Pár dnů poté je na oltáři polorozpadlého kostela za městem nalezena uškrcená mladá žena. Vražda připomíná zločin, za jaký byl odsouzen policista Adrian Wall, ex kolega Elizabeth. By po 13 letech propuštěn na podmínku a je v podezření.

Všichni až na Liz věří, že zase vraždí. Překvapivé zvraty vedou čtenáře do temných zákoutí zdánlivě poklidného maloměsta,ale i nelítostného světa věznice a rozsáhlých neprostupných bažin. Příběhem přitom kráčí ten, kdo jako sotva postřehnutelný přízrak sleduje vlastní hrozivý cíl.

Foto popis|

Region| Severní Čechy

Stejná zpráva vyšla také v dalších 9 titulech:

Děčínský deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Chomutovský deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Jablonecký deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Liberecký deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Litoměřický deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Mostecký deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Teplický deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Ústecký deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14), Žatecký a lounský deník (Kultura/Severní Čechy, str. 14)

Zpět na knížku "Tíha nenávisti".