Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Tíha nenávisti  »  Tíha nenávisti - recenze v Knižní kavárně_20. 12. 2016

Tíha nenávisti - recenze v Knižní kavárně_20. 12. 2016

Tíha nenávisti: John Hart

Veronika Černucká

„Tíha nenávisti“ je strhující thriller, který neodložíte, dokud nebudete na poslední stránce. Autor využil to nejlepší, co mu žánr mohl nabídnout, a díky tomu vznikl příběh s obrovským filmovým potenciálem. Kniha má šanci stát se celosvětovým trhákem a Hart má našlápnuto k hvězdné kariéře.

Američan John Hart (1965) je původním povoláním advokát, ale své práce se vzdal, když začal psát svůj literární debut, detektivku „Král lží“. V současnosti dělí svůj čas mezi práci pro firmu na Wall Street a psaní románů. Na to, jak skvěle a profesionálně píše, je až zarážející, že napsal pouze několik knih. Pravda ovšem je, že na každou novou detektivku netrpělivě čekají jak jeho fanoušci, tak literární kritici. Hartovy knihy získaly řadu ocenění, a když se pustíte do „Tíhy nenávisti“, záhy pochopíte proč.

Autorův recept na úspěch je poměrně jednoduchý. Chce to originální komplikované zápletky, spoustu záhad a vybroušený autorský styl. Hart je rázný, přímočarý, a protože jde rovnou k věci, nemáte šanci se ani na chvíli nudit. Důležitá je pro něj akce, inteligentní intriky, napětí a jiskrné dialogy. K čertu s nějakými únavnými popisy anebo pitváním lidské psýchy! Hart nezapře svou národnost a hrdě se může postavit po bok velikánů, jako jsou J. Deaver nebo J. Patterson.

„Tíha nenávisti“, kterou vydalo nakladatelství Vyšehrad, je brutální, děsivá, ale zároveň komplikovaná a promyšlená do nejmenších detailů. Hart umí šokovat, a tak se připravte na řadu překvapení, která jsou i tam, kde byste je rozhodně nečekali. Kniha je mišmašem thrilleru, krimi románu i klasické detektivky – hádanky. Najdete tu vodítka k řešení, ale ta jsou zaházená tunou falešných stop, takže není v lidských silách cokoliv vyřešit. Možná budete něco tušit, možná budete někoho podezírat, ale zaručuji vám, že na konci zůstanete s pusou dokořán.

Protože je autor povoláním advokát, vyžívá se v právních kličkách a intrikách vůči svým čtenářům. Tenhle chlápek bude vždy o krok před vámi, bude s vámi manipulovat a vy ho za to budete milovat. Příběh se skládá z několika linií vyprávění a zpočátku se zdá, že jednotlivé postavy spojuje pouze to, že se kdysi znaly. Ale nenechte se mýlit. Všechno souvisí se vším a je až geniální, co Hart dokázal vymyslet a sepsat tak, aby to fungovalo. První hlavní postavou je policistka Elizabeth, která čelí internímu vyšetřování kvůli něčemu, co se stalo při osvobozování unesené dívky z bohaté rodiny. Druhou hlavní postavou je bývalý elitní policista, který byl neprávem odsouzený za vraždu a který strávil třináct let ve vězení. Kromě nich tu má prominentní roli ještě psychopatický zabiják, který si podle jistého klíče vybírá své ženské oběti.

Příběh vás zavede mezi vězně, mezi policisty i mezi elitní právníky. Hart ví, o čem píše, a jeho postavy jsou tak plnokrevné, že jim uvěříte každé slovo i čin. „Tíha nenávisti“ obsahuje hned několik zápletek, a jak zjistíte, téměř každý se tu něčím provinil nebo něco skrývá. Některé pasáže jsou dojemné, některé až hororové a kniha je natřískaná dějem tak, že pomalu nebudete stíhat všechno registrovat, natož abyste se pokoušeli o nějaké dedukce. Na konci do sebe všechno zapadne jako dílky skládačky a vy překvapíte sami sebe, jaké emoce pocítíte.

„Tíha nenávisti“ je plnokrevný thriller, který má všechno, co od žánru očekáváte. Přinese vám několik hodin vzrušujícího napětí a ve svém vlastním zájmu knihu raději nečtěte, když budete doma sami. Hart píše velmi sugestivně, a tak hrozí, že se ocitnete v zabijácké Severní Karolíně, která je plná zla a nenávisti.

Zpět na knížku "Tíha nenávisti".