Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Václav, kníže Čechů  »  Václav, kníže Čechů - Text na záložce

Václav, kníže Čechů - Text na záložce

Kdo ve skutečnosti byl kníže Václav, jehož ctíme jako světce a jemuž se v našich dějinách dostalo jedinečné úlohy patrona a ochránce českých zemí? Do jakého prostředí se narodil, co můžeme povědět o jeho hodnotovém žebříčku a vládní strategii? Jaké dědictví odkázal historický kníže Václav svým nástupcům a pokračovatelům? Na tyto a řadu dalších otázek hledá odpovědi nová kniha archeologa a historika Petra Charváta. Navazuje na úspěšný titul Zrod českého státu 568–1055 (Vyšehrad, 2007) a věnuje se podrobněji klíčové postavě našich nejranějších dějin. Autor spojuje analýzu archeologických i písemných pramenů včetně václavských legend, k nimž ovšem přistupuje s velkou dávkou kritické obezřetnosti. Nechává čtenáře nahlédnout do ekonomické i politické situace českého státu v ­době Václavově, sleduje duchovní život knížete a jeho křesťanstvím formovanou osobnost. Stranou nezůstává ani událost stěžejní – vražda knížete a okolnosti ji provázející. Petr Charvát se nebojí poodkrývat i některé ožehavé otázky spojené s osobou svatého knížete. Byl to skutečně již Václav, kdo položil základy přemyslovské vojenské moci, která se s takovou silou a efektivitou projevila těsně po jeho smrti? Kvetl za jeho vlády obchod se slovanskými ­otroky? Kníže Václav vystupuje v Charvátově práci jako cílevědomý vládce, jehož hlavním zájmem je budoucnost a hmotná i duchovní prosperita jeho lidu, jako kníže odvahy a dárce naděje.

Zpět na knížku "Václav, kníže Čechů".

15%
20%