Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Vše má svůj pravý čas - Text na záložce

Vše má svůj pravý čas - Text na záložce

Současný americký spisovatel Philip Gulley, v sobě spojuje schopnost podívat se na věci s nadhledem, citlivým porozuměním a humorem a zachytit tak prchavé okamžiky každodenního, docela obyčejného života jako něco mimořádného a neopakovatelného. Po předchozích dílech Povídky z verandy a Povídky z mého města vycházejí povídky Vše má svůj pravý čas, příběhy, v nichž se nechal inspirovat Knihou Kazatel. Půvab Gulleyho povídek tkví nejenom v tom, že dovede o všem vyprávět, jako by se ničeho nikdy nedotkla lidská zloba, závist, ošklivost, ba co víc, jako by nikdy ani neexistovaly. K tomu stačí přidat nápaditá přirovnání, nevtíravou moudrost a schopnost uvést čtenáře do důvěrně známých situací, které jsou přesto nové a překvapivé. Philip Gulley čerpá z vlastního života, ze vzpomínek na dětství a mládí a z toho, s čím se jako kvakerský pastor běžně setkává.

Málokterá kniha dostojí svému názvu tolik jako Gulleyho Vše má svůj pravý čas, vždyť ta pravá chvíle přečíst si něco příjemného, humorného, hluboce lidského a zábavného je kdykoli.

Philip Gulley žije se svojí ženou Joan a dvěma syny Spencerem a Samem v Indianě a vtipně jej charakterizuje vlastní verze životopisu. „Narodil jsem se v únoru 1961. Matku přepadly bolesti právě když se s otcem dívali na western Dlouhá jízda. Otce ten film tak uchvátil, že mě chtěl pojmenovat po jedné postavě, matka trvala na tom, abych se jmenoval Cletus po jejím oblíbeném papeži. Nakonec se shodli na Philipovi. Ve svém rodném městě žiji dodnes, jedině v devatenácti jsem se načas odstěhoval za prací a kvůli studiu a poznal tak svoji ženu Joan. Pak jsem začal studovat teologii a sociologii, posléze jsem se zapsal do Křesťanského teologického semináře, který jsem absolvoval s výbornými výsledky, což všechny, kteří mě znali, uvádělo v naprostý úžas.“

15%
20%