Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Z Mitfordu do Meadowgate  »  Z Mitfordu do Meadowgate - Text na záložce

Z Mitfordu do Meadowgate - Text na záložce

Když někoho pojmenují podle titulu slavného amerického románu Janice Meredith, což se stalo americké spisovatelce Jan Karonové, která se narodila v roce 1937 jako Janice Meredith Wilsonová, jako by to samo už předesílalo, kam se bude v životě ubírat. Svůj první román napsala Jan v deseti letech, ale skutečný začátek její spisovatelské dráhy nastal až mnohem později. Po létech strávených v reklamě opustila tuto úspěšnou kariéru a odstěhovala se do horského městečka Blowing Rock v Severní Karolíně a začala psát knihy. Podle svých slov si splnila celoživotní přání stát se spisovatelkou. Tomu, jak sama říká, „musela leccos obětovat a hodně riskovat, ale samotný život je hodně o riskování.“

Blowing Rock se stal předlohou Mitfordu, ale jednotlivé postavy, to je vlastně zosobnění typů, které se najdou v kdekterém malém americkém městě. A možná i to přispívá k oblibě knih Jan Karonové. Srdce čtenářů si ale získala především neochvějným optimismem a vírou, že i z tíživé situace je cesta ven.

Ve svém zatím posledním mitfordském románu Z Mitfordu do Meadowgate dala autorka příležitost všem známým postavám, jejichž osudy dotáhla a obohatila, a mnoha dalším lidem, kteří nebydlí přímo v Mitfordu. Otec Tim s manželkou Cynthií se totiž na čas přestěhovali na farmu nedaleko Mitfordu, kterou  si vzali místo svých přátel na nějakou dobu na starost, a otec Tim dostal k tomu ještě mimořádný úkol: přivést k životu starý horský kostelík, který byl přes čtyřicet let zavřený. A právě v těchto končinách žijí tak trochu stranou od ostatních zajímaví a někdy podivínští lidé s obyčejnými osudy a mnohdy nelehkým životním údělem:  rázovitý samotářský zálesák Jubal Adderholt je až dojemný tím, jak dává najevo, že nikoho nepotřebuje, někdejší diákonka Agnes se synem Clarencem, v jehož rukou ožívá dřevo, malý Rooter a děvčátko Sissie, kteří jsou nadějí další generace, staré sestry Marta a Marie a mnoho dalších, jimž jsou drsné hory domovem. A otec Tim je všechny bere jako dar, jako cennou zkušenost v tom ojedinělém dobrodružství, jakým je život.

Románem Z Mitfordu do Meadowgate  se mitfordská sága  uzavírá, ale autorka se zdaleka neloučí. Chystá novou řadu příběhů, jejichž autorem bude přímo otec Tim. Možná se podíváme v románech otce Kavanagha do Irska, možná do jeho rodné Mississippi, na tohle překvapení si čtenáři musejí ještě počkat, ale určitě nás autorka znovu uvítá ve svém vlídném, laskavém světě, plném humoru a porozumění.

Zpět na knížku "Z Mitfordu do Meadowgate".

15%
20%