Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Zapomenutá legie  »  Zapomenutá legie - text záložky

Zapomenutá legie - text záložky

Zapomenutá legie

Historický román anglického spisovatele Bena Kanea Zapomenutá legie je prvním dílem barvité, dějem nabité trilogie. Ocitáme se v letech 70–53 př. Kr., kdy Římu vládne Julius Caesar, Pompeius a Crassus, kteří spolu soupeří o moc a římská říše si podmaňuje další a další území. Sledujeme osudy nemanželských dvojčat otrokyně, Romula a Fabioly, která jejich pán ve třinácti letech prodá – Romula do gladiátorské školy, Fabiolu do luxusního ­nevěstince, kde si jí posléze všimne jeden z mocných mužů Říma. Romulus najde přítele v gladiátorovi Brennovi, jehož rodinu Římané vyvraždili a z něho učinili otroka. Když se Brennovi a Romulovi naskytne příležitost, uprchnou z Říma a v Brindisi se ­přidají ke Crassově armádě, která se chystá na tažení do Partie. Spřátelí se s Tarquiniem, jedním z posledních Etrusků, věštcem a skvělým bojovníkem, a společně putují na druhý konec světa, aby tam potkali svůj osud. Román zaujme strhujícím líčením gladiátorských zápasů, římského života i pozoruhodné cesty Crassovy armády.

Anglický spisovatel Ben Kane se narodil v roce 1970 v Nairobi v Keni, kde jeho otec pracoval jako veterinář. V sedmi letech se vrátil s rodiči do Irska, odkud pocházeli. Po dokončení střední školy uvažoval o studiu historie, k níž ho jako vášnivého čtenáře přivedla láska ke knihám, ale nechtěl se stát učitelem. Nakonec vystudoval veterinární medicínu na Univer­sity College Dublin, ale neklidná povaha a touha cestovat ho přivedly na Hedvábnou cestu a do Turkmenistánu, což vzbudilo jeho zájem o římské tažení do ­Parthie v r. 53 před Kr. Poté se vypravil na téměř tři roky trvající cestu kolem světa, při níž navštívil na 60 zemí a 7 kontinentů. Po návratu se znovu vpravil do „běžného života“ a práce vete­rináře ho zavedla do Northum­berlandu a k Hadriánovu valu, na místa, která vždy živila jeho představivost a dodnes jsou připomínkou někdejší římské přítomnosti. Nedlouho poté se rozhodl, že se stane spisovatelem a dnes má za sebou už několik úspěšných historických románů. S manželkou a dvěma dětmi žije v North Somersetu.

Tři muži

Tarquinius, etruský válečník a věštec. Gal Brennus, jeden z nejobávanějších gladiátorů Říma. Otrok Romulus, prodaný do gladiátorské školy, který sní o tom, že se pomstí za sebe a svoji sestru Fabiolu.

Jedna žena

Fabiola, prodaná ve třinácti letech do nevěstince, kterou miluje druhý nejmocnější muž republiky. Spaluje ji nenávist k neznámému otci, který znásilnil její matku.

Otroci Říma