Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Zelené kopce nad Mitfordem  »  Zelené kopce mitfordské - Text na záložce

Zelené kopce mitfordské - Text na záložce

Když jedna z nejúspěšnějších amerických autorkek Jan Karonová napsala první díl dnes své už pětidílné ságy o Mitfordu, malebném městečku v líbezném zastrčeném údolí, stěží mohla předpokládat ohlas, jaký její knihy vzbudí. Jen co však uvedla do života trochu nepraktického, laskavého episkopálního kněze otce Tima, slečnu Sadii, paměť městečka Mitfordu, rázovitého strýčka Billyho a paní Rózu, Dooleyho Barlowa a desítky dalších postav, začaly její romány žít vlastním životem. Druhý díl na sebe nenechal dlouho čekat a kromě známých tváří vstoupila na scénu Cynthie, autorka a ilustrátorka knížek pro děti, která v otci Timovi nalézá nejdříve přítele a posléze i životního partnera.

Třetí díl Zelené kopce nad Mitfordem je stejně laskavým, zábavným a hluboce lidským vyprávěním jako předchozí díl. Zde vidíme otce Tima, který byl tolik let ženatý pouze se svou farností, a najednou shledává, že manželství s Cynthií je plné překvapení a prsty moderní doby v podobě počítače dosáhly i do jeho mitfordské fary. Otec Tim je však zároven knězem naveskrz moderním, a tak se neuzavírá ničemu novému a klidně se pustí i do dobrodružné výpravy do jeskyně.

Jan Karonová, která se po úspěšné kariéře v reklamní agentuře natrvalo odstěhovala do městečka Blowing Rock v Severní Karolíně, si poprávu zaslouží ocenění, jehož se jí dostalo v podobě Ceny amerických knihkupcu ABBY, a především pak nepolevující čtenářské přízně.

Zpět na knížku "Zelené kopce nad Mitfordem".

15%
20%