Právě se nacházíte zde:  »  ivysehrad.cz  »  Zlatý vrch  »  Zlatý vrch - Ústecký deník - 19.1.2018

Zlatý vrch - Ústecký deník - 19.1.2018

Zlatý vrch už má navrch

str. 12    Kultura

(dts)

Severní Čechy – Zprvu Costa First Novel Award, pak Ondaatje Prize, ve finále Desmond Elliott Prize. Ty ceny má Brit Francis Spufford za svůj prvý román ZLATÝ VRCH. To je vstup na literární scénu z říše snů.

Ale F. Spufford (1964) není úplný nováček, napsal už pár non-fiction titulů.

Román se odehrává v New Yorku. Tímto městem na konci 18. století prochází hlavní postava, která připlouvá z Anglie. Jakoby si tak v tomto příběhu pomyslně podávali přes oceán ruku dva literární velikáni – Mark Twain a Charles Dickens. Čtenáře těchto dvou klasiků světové literatury jistě román Francise Spufforda přiková do křesla a nepustí je, než nebudou na poslední stránce. Jako vhodný hudební doprovod lze doporučit Stingův hit Englishman in New York.

Zatímco Twain vyprávěl o milionové bankovce, ve ZLATÉM VRCHU se zápletka točí kolem směnky na tisíc liber. Ta nepřináší tolik štěstí a bezproblémový život jako ta milionová, ba naopak. R. Smith se v New Yorku cítí jako cizinec – a nejen jako cizinec, ale i jako zajatec… VRCH přináší spletitý napínavý děj, jaký známe od Dickense. V překladu Kateřiny Novotné vydal Vyšehrad

ZLATÝ VRCH je první beletristické dílo F. Spufforda. Ocitáme se v něm v New Yorku v roce 1746, kdy měl jen sedm tisíc obyvatelů na ostrově Manhattan. Odehrává se téměř 30 let před americkou revolucí a líčí strhující obraz NY, který se ani vzdáleně nepodobá budoucímu městu, ale už nese přísliby jedinečné metropole. Zkrátka stojí zato si ho přečíst a poznat.

Foto popis|

Region| Severní Čechy

Stejná zpráva vyšla v 7 titulech:

Děčínský deník (Kultura, str. 12), Chomutovský deník (Kultura, str. 12), Litoměřický deník (Kultura, str. 12), Mostecký deník (Kultura, str. 12), Teplický deník (Kultura, str. 12), Ústecký deník (Kultura, str. 12), Žatecký a lounský deník (Kultura, str. 12)

Zpět na knížku "Zlatý vrch".

Podzim / zima 2019

Podzim / zima 2019